سرپرست شرکت مخابرات استان خراسان رضوی گفت: اگر تجهیزات خریداری شده توسط شرکت مخابرات برای نصب دکل ها در شهر مشهد مورد استفاده قرار نگیرند به ناچار شرکت مخابرات آنها را در استان های دیگر بکار خواهد گرفت.

فیلتر شهرداری مشهد مقابل سرعت اینترنت / تجهیزات فورجی مشهد در انبار خاک میخورد/با 120دکل فورجی مشهد را تضمین میکنیم

حسن اروجی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: شرکت مخابرات و اپراتور همراه اول  برای استان خراسان رضوی و بویژه شهر مقدس مشهد به منظور  توسعه شبکه موبایل از نسل سوم و چهارم پروژه هایی را مشخص کرده است و برای این منظور تجهیزات مورد نیاز  را از سال های گذشته خریداری و در انبارهای خراسان رضوی نگهداری می شود .

وی تصریح کرد:  به دلیل اینکه تملک ملک برای نصب این سایت ها در برخی نقاط شهر مشهد هنوز صورت نگرفته است ، تجهیزات همچنان در انبارها بلاتکلیف، معطل  و در حال خاک خوردن است ، این در حالی است که تجهیزات مخابراتی بسیار گران قیمت هستند .

سرپرست شرکت مخابرات خراسان رضوی افزود: از طرفی اگر این تجهیزات در شهر مشهد نصب نشوند، شرکت مخابرات به ناچار آنها را در استان های دیگر بکار خواهد گرفت و از این حیث اولین ضرر ان متوجه مردم شهر مشهد و زائران خواهد شد، زیرا کسب و کارهای فعلی در حال حاضر مبتنی بر شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه زیر ساخت های لازم می باشد و اغلب اپلیکیشن ها و نرم افزارها بر بستر موبایل فعالیت می کنند و همچنین توسعه شبکه ارتباطات باعث ایجاد کسب و کار های جدید نیز می شود.

اروجی بیان داشت: شهرداری مشهد ادعا دارد که برای کاهش هزینه ها،قصد دارد  فعالیت چند اپراتور را تجمیع و در قالب یک سایت ارائه کند که این تصمیم با مقاومت ونگرانی مردم برای برخی مسائل احتمالی روبرو شده و باعث شده تا مردم  از نصب دکل های مخابراتی  در املاک و محل سکونتشان ممانعت کنند .

وی تصریح کرد: اگرشهرداری به هر  کدام از اپراتورها  اجازه دهد که موضوع تملک را خودشان انجام دهند، طبیعتا سایت های کوچکتر طراحی و نصب خواهد شد که مقاومت مردم در برابر انها نیز کمتر خواهد بود .

اروجی با بیان اینکه در سایر شهرهای استان همکاری برای تملک محل مورد نیاز برای نصب سایت ها به سرعت صورت گرفته و مشکل خاصی برای نصب وجود ندارد ،  افزود: در شهر مشهد نیاز به نصب 120 سایت جدید داریم تا پوشش، تری جی و فورجی به صورت مطلوب در اختیار همه شهروندان و زائران قرار بگیرد و با آمدن نسل فایو جی، حتی نیاز شهر مشهد به سایت های جدید از این تعداد نیز بیشتر خواهد شد ، از این رو لازم است هرچه سریعتر در این باره تصمیماتی از سویی مسئولان شهر مقدس مشهد صورت بگیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.