عربستان سعودی با فرصت طلبی از تحریم ها علیه ایران محموله های نفتی بیشتری را به مشتریان سنتی نفت ایران در آسیا ارسال می کند.

 خیز عربستان برای تصاحب بازارهای نفت ایران در آسیا

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، به نقل از بلومبرگ، در حالی که دولت آمریکا معافیت ها از تحریم نفتی ایران را از ماه می تمدید نکرده است عربستان سعودی قرار است در ماه ژوئن محموله های نفت بیشتری را به مشتریان آسیایی بفروشد.

منابع آگاه گفتند این کشور در ماه ژوئن بیشتر از سقف قراردادهای بلندمدت خود به مشتریان آسیایی نفت می فروشد.

این اقدام عربستان فشارهای ناشی از تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا را بر پالایشگاه های آسیایی کاهش می دهد اما آرامکو عربستان قیمت نفت سبک خود برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آسیا را افزایش داده و به بالاترین رقم طی 11 ماه گذشته رسانده است.

بر اساس این گزارش پالایشگاه های هندی در ماه ژوئن 200 هزار بشکه در روز نفت بیشتر از عربستان نسبت به قراردادهای بلندمدت خود با این کشور دریافت می کنند. برخی پالایشگاه ها در چین و ژاپن نیز نفت بیشتری از عربستان وارد می کنند. هند، چین و ژاپن جزو بزرگترین مشتریان نفت ایران پیش از تحریم ها بوده اند.

یک منبع آگاه در این باره گفت آرامکو مایل است مقادیر بیشتری نفت برای پاسخگویی به تقاضای یک پالایشگاه بزرگ چینی به این کشور ارسال کند. در عین حال رقم افزایش صادرات نفت عربستان به چین و نوع نفت صادراتی مشخص نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.