مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: پردیس آرامگاه فردوسی به وسعت ۳۲ هکتار در دست اجرا است.

پردیس آرامگاه فردوسی به وسعت ۳۲ هکتار در دست اجرا است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار داشت: پیشنهادی به شهردار مشهد ارائه کردیم که بر مبنای آن تمام ۳۶۰ هکتار منطقه توس به علاوه ۴۶۰ هکتار در حریم ۳ با توضیحات لازم برای سرمایه‌گذاری ارائه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد: پردیس فردوسی به وسعت ۳۲ هکتار در دست اجرا است که به این منظور تفاهم‌نامه مشارکت با شهرداری مشهد برای اجرا مبادله شد.  برای این منظور عقد قرارداد با مشاور بانک شهر به میزان ۹۰۰ میلیون تومان صورت گرفته و این اعتبار از سوی شهرداری مشهد تامین شد.  

مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سه ماه پیش آغاز شده و چندین جلسه کاربردی هم با مشاور و مدیران شهری برگزار شده است که نظارت و نظریات پژوهشی با محوریت میراث فرهنگی در این پروژه را مدنظر قرار دهند. قرار است در منطقه پردیس زیرساخت‌های گردشگری متناسب با خدمات و سایر کاربری‌ها از جمله از موزه، کتابخانه، رستوران، مرکز همایش و غیره اجرا شود.  

وی بیان کرد: نباید خدشه‌ای به آرامگاه فردوسی وارد شود و همه چیز باید همگن با منطقه توس باشد؛  در سال گذشته ۸۷۰ هزار نفر از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی استان بازدید کردند،  ۳۷۰ هزار نفر از این بازدیدکنندگان از آرامگاه فردوسی بازدید کردند. یعنی نیمی از آنها مربوط به بازدیدکنندگان از مجموعه آرامگاه فردوسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی تصریح کرد: فردوسی خوانی باید در دستور کار آموزشی قرار گیرد و شاهنامه که قوی‌ترین کتابی است که می‌تواند بر ادبیات فردی ما غنا ببخشد، باید آموزش داده شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.