تجربه این چند سال اخیر نشان داده بحث جاری شدن سیل در خراسان رضوی که به میان می‌آید، محال است اسمی از شهرستان کلات در آن نباشد.

خسارت ۲۲۰ میلیاردی سیل به شهرستان کلات

اتفاقی که آخر هفته گذشته و دیروز نیز با وقوع بارش‌های رگباری و سیل‌آسا در فاصله کمتر از یک ماه دوباره برای مردم شهرستان کلات افتاد و سبب جاری شدن سیلی دیگر در برخی نقاط این شهرستان و بروز خسارت‌هایی دیگر شد.

تخریب و آبگرفتگی برخی واحدهای مسکونی، قطع راه ارتباطی و آب در چند روستا و مسدود شدن مسیر مشهد - کلات برای مدتی از جمله این موارد بود.

فرماندار کلات عصر روز گذشته در این زمینه به خبرنگار ما گفت: از چهارشنبه گذشته تاکنون در مجموع ۶۰ میلیمتر بارندگی در شهرستان کلات گزارش شده است که به‌صورت رگباری و تگرگ بوده و با توجه به شرایط کوهستانی و شیب زیاد در این شهرستان رواناب زیادی راه افتاده است.

مهدی ناصری، در ادامه در خصوص خسارت‌های ناشی از این سیل اظهارداشت: دو مورد تخریب و ۱۳ مورد آبگرفتگی منازل را داشتیم. در کنار این موارد، خسارت‌های زیادی هم به بخش کشاورزی و مزارع وارد شده است. در پنج نقطه راه‌های ارتباطی روستایی مسدود شد، ضمن اینکه مسیر کلات به مشهد نیز برای لحظاتی بسته شد که با تلاش کارکنان اداره راهداری بازگشایی شد.

ناصری میزان برآورد خسارت ناشی از سیل اخیر را ۲۲۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان ۲۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های بخش کشاورزی و مزارع خسارت وارد شده و بقیه مربوط به بخش‌های دیگر است. فرماندار کلات همچنین در پاسخ به این پرسش که برای عادی شدن شرایط مردم خسارت‌دیده از سیل پیش چه اقداماتی انجام شده است، اظهارداشت: در بحث سیل قبلی برای واحدهای مسکونی که نیاز به جابه‌جایی داشتند ۶۰۰۰ متر زمین از راه و شهرسازی به صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت و بزودی کار بازسازی با ابلاغ تسهیلات مورد نیاز آغاز خواهد شد. در موارد دیگر هم اسکان اضطراری و اقدامات دیگری بوده که در موقع مقرر انجام شده است.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.