گیلان – مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت : به زودی نیروگاه جدید ۲۵ مگاواتی با سرمایه گذاری یک میلیارد تومانی بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

نیروگاه جدید ۲۵ مگاواتی به تولید صنعت برق گیلان اضافه خواهد شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین عظیم بلبل آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه ظهر روز چهارشنبه در سالن جلسات اداره برق منطقه ای گیلان به شرح وظایف شرکت برق منطقه ای گیلان اشاره کرد و افزود : مسئولیت تامین انرژی با شرکت توزیع برق و بخش تولید ،انتقال ، فوق توزیع با شرکت برق منطقه ای گیلان است.

وی گفت: به عبارتی برای سطوح ولتاژ از ۲۰ کیلو ولت به بالا برق منطقه ای گیلان و ۲۰ کیلو ولت به پایین از شرح وظایف شرکت توزیع برق می باشد .

بلبل آبادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود ۹۶ میلیارد تومان پروژه مورد بهره برداری و افتتاح رسمی قرار گرفت و در سال ۹۶ و ۹۷ جمعا" ۴۵۰ مگاوات آمپر بر پست های انتقال و توزیع اضافه شد .

وی به رشد مصرف صنایع سنگین در گیلان در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود : رشد مصرف صنایع سنگین در گیلان در سال ۹۷ حدود ۷/۱۷ درصد که  نسبت به سال ۹۶ نشان از اشتغالزایی و رونق تولید دارد .

بلبل آبادی گفت :استان گیلان در بخش تولید برق نسبت به بخش انتقال و فوق توزیع از شرایط مناسب تری برخوردار است و در واقع میزان سرمایه گذاری در بخش انتقال متناسب با رشد مصرف در گیلان اتفاق نیفتاده و شبکه های انتقال و فوق توزیع نیاز به سرمایه گذاری بیشتر دارد .

وی خاطر نشان کرد : از سال ۹۶ شرکت برق منطقه ای گیلان به جهت نیاز به شبکه توزیع با به کارگیری از ظرفیت آزاد تجهیزات مورد بهره برداری در شبکه سعی کرده است  از داشته های موجود در شبکه به نحو مطلوب استفاده کند.

وی افزود: با پیش بینی مشکلات پست های انتقال و فوق توزیع در پیک تابستان سال ۹۷ در دو شهرستان آستارا و لاهیجان با جابجایی تعدادی از ترانسفورماتور ها ظرفیتی جدیدی ایجاد شد که نیاز به سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان داشت که با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در بخش فوق توزیع با حداقل هزینه ظرفیت مورد نیاز برای این دو پروژه ایجاد شود .

بلبل آبادی گفت : در سال ۹۷ ، ۳۰۰  میلیارد تومان پروژه به مناقصه گذاشته شد و قراردادها  منعقد شد و حداقل تا ۲ سال آینذده به بهره برداری خواهد رسید و پست جدید ۲۰/۶۳ کیلوولت GIS  صومعه سرا با ظرفیت ۸۰ مگاواتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

بلبل آبادی در پایان خاطر نشان کرد: صنعت برق بسیار پرهزینه است و برای احداث نیروگاه هزارمگاواتی یک میلیارد دلار هزینه و۷ سال زمان برای بهره برداری  مورد نیاز است  .

انتهای پیام.//

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.