بخشدار مرکزی شهرستان مشهد گفت: برخی روستاهای این بخش دارای اب اشامیدنی سالم نبوده و با تانکر آبرسانی می شوند.

آمار دقیقی از باغ ویلاهای غیر مجاز در روستاهای بخش مرکزی مشهد نداریم

ابوطالب سرابیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در جلسه ای با مدیر کل جهاد کشاورزی شهرستان مشهد موضوع ساخت و ساز باغ ویلاهای غیر مجاز در حاشیه روستاهای بخش مرکزی این شهرستان  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برخی افراد سود جو در زمین های خارج از بافت روستاها  که مربوط به حوزه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است اقدام به ساخت باغ ویلا کرده اند ، تصریح کرد: سهم منابع طبیعی از این باغ ویلاها کمتر بوده و بیشتر آنها درزمین های مربوط به جهاد کشاورزی ساخته شده اند که لازم است برخوردهای قانونی با انها صورت بگیرد.

سرابیان  بابیان اینکه از مراجع قضایی نیز انتظار داریم که با جدیت این موضوع را پیگیری کنند،ادامه داد: این باغ ویلاها به صورت قارچ گونه روز به روز در حال افزایش هستند و در حال حاضر نمی توان به طور دقیق آماری از انها ارائه کرد.

وی همچنین درباره ایجاد باغ تالار ها ، اصناف و کارگاه هایی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد  توسط برخی افراد  به خاطر فرار از پرداخت مواردی نظیر مالیات و عوارض شهری نیز اظهار داشت: به دلیل سیاست حمایت ازاشتغال و رونق تولید ، اگر این مراکز در زمین هایی با کاربری کشاورزی وجود نداشته نباشند، برای قانون مند کردن فعالیت آنها، پرونده آنها در  کمیسیون مربوطه در بخش مرکزی مشهد مورد بررسی قرار می گیرد تا با پرداخت جرائم احتمالی بتوانند به فعالیت خودشان ادامه بدهند.

سرابیان همچنین در مورد وضعیت اب روستاهای بخش مرکزی مشهد نیز بیان داشت: اگرچه تامین اب اشامیدنی سالم برای مردم  وظیفه حاکمیت است اما برخی از روستاهای بخش مرکزی مشهد همچنان با کمبود آب مواجه هستند که با تانکر اب رسانی به آنها صورت می گیرد .

وی ادامه داد: درباره تامین اب این روستا ها هر اقدامی که بتوانیم انجام می دهیم، از طرفی وضعیت آب رسانی به روستاهای بخش مرکزی مشهد دارای دو حالت است به طوری که برخی از این روستاها از طریق ابفار روستایی پوشش داده می شوند و برخی هم از طریق چاه هایی که در این روستاها وجود دارد و اداره انها به صورت هیات امنایی است صورت می گیرد که برای این نوع از روستاها مهلتی در نظر گرفته ایم که تامین و اداره اب اشامیدنی را به آبفار روستایی واگذار کنند که در جلسه ای با معاون دادستان نیز این موضوع مورد بررسی قرار گرفت،البته در این حوزه برخی مشکلات نیز به حوزه ابفار بر می گردد که به دلیل کمبود اعتبارات قادر به پوشش دادن این روستاها نیستند .

سرابیان افزود: به هرحال موضوع اب یک موضوع حیاتی است و باید با حساسیت بیشتری در این زمینه اقدام کرد و نبود اعتبار نباید بهانه ای برای عدم خدمت کردن به روستاها باشد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.