قزوین_ کارشناس مسائل دینی و مذهبی در استان قزوین گفت: امروز رهبری در گام دوم انقلاب که توجه به قرآن تا رسیدن به ظهور است، روی جوان ها حساب باز کرده است.

توجه به قرآن گام دوم انقلاب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدمهدی خضری کارشناس مسائل دینی و مذهبی در استان قزوین بخشی در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در هیات حسین جان (ع) قزوین اظهار داشت:
قرآن کریم یک بار به صورت دفعی در شب قدر و یک بار به صورت تدریجی در طول ۲۳ سال نازل شده است؛ خداوند در قرآن کریم می فرماید: «اگر این قرآن بر کوه نازل می شد تکه تکه و نابود می شد و شرط لازم نزول قرآن این بود که کسانی مسوولیت آن را بپذیرند».

وی افزود: نزول قرآن با تحمل آن متفاوت است و تحمل به معنای پیاده کردن این جریان به طور همیشگی بوده که اوج آن در دوران حضرت بقیه الله است.

خضری گفت: برای تحمل قرآن، رسول مکرم اسلام وزیر می خواهد که با معنای متبادر عرفی امروز (یک آدم اتوکشیده) متفاوت است؛ وزیر در قرآن انسان بزرگی است که رهبر یک جامعه روی او حساب باز می کند و تحمل این بار سنگین در ۱۰سالگی به دوش امیرمؤمنان افتاد و ایشان تا ۶۳ سالگی دوید و یک لحظه هم این بار را زمین نگذاشت و امروز نیز حضرت آقا در گام دوم انقلاب که تحمل قرآن تا رسیدن به ظهور است روی جوان ها حساب باز کرده است.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی در استان قزوین یادآور شد: یک معنای قرآن برسر گذاشتن در شب قدر تحمل همین بار است و باید دید آیا حاضریم در شبی مانند لیله المبیت همچون امیرالمونین در بستر ولی بخوابیم؟

وی اضافه کرد: محور جنگ بدر علی بن ابیطالب در سن ۲۵ سالگی است و در نامه ۱۰نهج البلاغه به معاویه می فرماید: من پدربزرگت، برادر و دایی ات را در بدر کشته ام و همان شمشیر هنوز هم پیش من بوده و همان قلب جنگ بدر در این سینه در حال تپیدن است؛ حضرت علی علیه السلام الگوی واقعی تعبیر فاستقم کما امرت قرآن کریم است که می فرماید: «اگر همه مردم یک طرف باشند و من طرف دیگر، اصلا نمی ترسم».

خضری بیان کرد: اما از یک چیز می ترسید و آن اینکه بیعت کنندگان با او نماندند و پس از اشغال یمن، در خطبه ۲۵ نهج البلاغه می فرمایند: نوبت به کوفه هم می رسد همانگونه که امروز اگر مرز سوریه و فلسطین را درنیابیم، تهران فتح می شود.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی در استان قزوین اضافه کرد: امیرمؤمنان ۴ مشکل مردم کوفه را به این شرح بیان می کنند: دشمنان در باطل خودشان اجتماع دارند اما شما در حق خود متفرقید، آن ها امام خود را در باطل تبعیت می کنند حال آنکه شما امام خود را در حق معصیت می نمایید، آن ها امانتدار و شما خیانت کارید و آن ها شهرهایشان را درست و شما خراب می کنید.

وی گفت: حضرت یک دعایی در ادامه کرد که خدایا امتی بهتر به من بده و این دعا گذشت و گذشت تا در زمان حضرت روح الله محقق گشت و امروز این جریان فاستقم کما امرت ادامه دارد که طراحی عملیاتی آن بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.