البرز- مدیرکل تجهیز ،توسعه ونوسازی مدارس استان البرز با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز علاوه بر ساختن مدرسه سهمی ویژه دراشتغالزایی وکارآفرینی نیز دارند، گفت: ۲۲ پروژه خیرساز البرزدر سال جاری برای بیش از چندین هزارنفر به شکل مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می کند.

سهم ویژه خیرین مدرسه ساز البرز در کارآفرینی واشتغال

محمد دلاوریان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز بازوی قدرتمند اداره کل تجهیز و نوسازی هستند وحضور خیرین را غنیمت می شماریم چراکه آن ها آغاز کننده پروژه های احداث هستند و هزینه ۳۰ درصد ابتدایی آن پروژه ها را تقبل و ۷۰ درصد باقی مانده را به اداره تجهیز و نوسازی واگذار می کنند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان البرز تصریح کرد: خیرین تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان از سرمایه خود را صرف ساخت مدرسه کرده اند.

مسکن های مهر البرز در فقر فضای آموزشی است

وی با اشاره به وجود ۷ شهرک پرجمعیت در استان البرز گفت: شهرک های بیش از ۲۰۰ واحد باید فضای آموزشی مناسب داشته باشند به گونه ای که دانش آموزان با مشکلی از بابت محیط آموزشی مواجه نباشند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان البرز تصریح کرد: حدود ۵۲۰ فضای آموزشی در شهرک های پرجمعیت مسکن مهر مورد نیاز است در حالی که اکنون تنها ۳۰ محیط آموزشی از سوی پیمانکاران احداث ودر اختیار دانش آموزان قرار دارد.

دلاوریان ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت توجه به توسعه فضاهای آموزشی گفت: توسعه این قبیل محیط ها بویژه در مناطق محروم و شهرک های پر جمعیت از حساسیت بالایی برخوردار است و بدون شک بصورت شبانه روزی جهت تحقق فرمایشات رهبری تلاش می کنیم.

وی با درخواست از شهرداری های استان البرز گفت: آن ها باید فضایی را جهت احداث محیط آموزشی اختصاص دهند و به سهم خود در توسعه و رفع محرومیت فضاهای آموزشی تاثیرگذار باشند این در حالی است که در میان شهرداری های استان البرز نظرآباد بیشترین تعامل را از خود نشان داده است.

 مدیرکل تجهیز توسعه ونوسازی مدارس استان البرز ضمن انتقاد از شهرداری فردیس گفت: تا این لحظه شهرداری فردیس به نسبت جمعیت بالا و کمبود سرانه آموزشی کمترین تعامل را با اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس داشته و از مدیران شهری فردیس انتظار داریم کمی در بحث آموزشی دغدغه مندتر ظاهر شوند.

دلاوریان در پایان ضمن تقدیر از اصحاب رسانه گفت: آن ها همکاران ما هستند و پیام ها و درخواست های ما را به نحو احسن به اطلاع مردم می رسانند و بدون شک برای توسعه سرانه آموزشی حضور رسانه ها را در کنار خود نیاز خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.