نایب رئیس اتحادیه لوازم تحریر مشهد گفت : اگر در سال قبل قیمت یک دفتر ۴۰ برگ حدود ۷۰۰ تومان بود این قیمت امسال به حدود ۳ هزار تومان رسیده است .

قیمت دفتر مشق واقعی نیست!/دفتر چهل برگ ۳ هزار تومان

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: افزایش قیمت کاغذ در این چند ماهه اخیر گریبانگیر بازار نوشت افزار هم شد. و بعید نیست که این شرایط آینده کار را هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف‌کننده مبهم کند. در همین خصوص مرتضی لعلیانی نایب رئیس اتحادیه لوازم تحریر مشهد ضمن ابراز ناراحتی از گران شدن قیمت دفتر در سال جاری تحصیلی گفت: قیمت کاغذ نسبت به سال گذشته خیلی افزایش داشته است و طبیعتا این افزایش قیمتی بر روی قیمت دفتر هم تاثیر گذار بوده است البته نا گفته نماند که این افزایش قیمتی مربوط به اواخر سال گذشت است و بعد از افت اندک قیمت کاغذ ما هم در قیمت دفترمشق افت قیمتی خیلی کمی را  تجربه کرده ایم وگرنه امسال قیمت دفتر مشق جز همان ۲۵ درصد افزایش قیمتی که شامل همه اجناس شده است افزایش دیگری نداشته ایم.

وی ادامه داد: اگر در سال قبل مصلا قیمت یک دفتر ۴۰ برگ حدود ۷۰۰ تومان بود این قیمت امسال به حدود ۳ هزار تومان رسیده است یعنی از چند ماه قبل به این طرف قیمت دفتر یک افزایش ۳۰۰ درصدی را تجربه کرده است .ما پارسال در بازار دفتر بحرانی نداشتیم اما امسال با توجه به قیمت کاغذ این افزایش قیمتی بازار را دچار رکود کرده است هر چند من این اطمینان را به مصرف کنندگان می دهم که هیچ مشکلی در تهیه لوازم مورد نیازشان بخصو ص دفترپیدا نخواهند کرد وهیچ کمبودی در بازار وجود ندارد.

لعلیان افزود:قیمت لوازم التحریراز قبیل مداد، مداد تراش، جا مدادی و ... امسال نسبت به سال گذشته تغییر کرده است بخصوص نوشت افزار خارجی که البته بخش عمده ای از لوازمی که شما در بازار مشاهده می کنید همگی ایرانی است و خوشبختانه مردم هم بیشتر تمایل دارند از لوازم التحریر داخلی استفاده کنند .خوشبختانه دراین چند سال گذشته دیگر مردم می دانند باید با منطق خرید کنند.

نایب رئیس اتحادیه لوازم تحریر مشهد گفت: با وجود رکود حاکم بر بازار بعید می دانم که در ماه های آینده افزایش قیمتی بیشتر از این را در این بازار شاهد باشیم چون خوشبختانه الان کارخانجات تمایل زیادی برای ارائه محصولاتشان دارند و من تصور نمی کنم برای تهیه لوازم التحریر با هیچ مشکلی مواجه نشویم چون به هر شکل این کالا ها مصرفی است و از آن جایی هم که تنوع بسیار بالایی دارد تمام شرکت هایی که در حال فعالیت هستند تمایل زیادی برای رقابت دارند و من فکر می کنم به همین دلیل در ارائه محصولاتشان می شود تخفیفات بهتری دریافت کرد.

لعلیانی افزود: ما هر ساله یک قیمت واحدی را به همکاران برای فروش محصولاتشان ابلاغ می کنیم تا بازار برای ارائه محصولات تعادل داشته باشد که خوشبختانه همه همکاران ما هم از این طرح استقبال میکنند و مطمئنا امسال هم از همین قاعده پیروی خواهیم کرد ولی به هر شکل قیمتی که الان در بازار دفتر وجود دارد نمی تواند قیمت واقعی باشد و زمانی که ما بتوانیم استارت عرضه کتابمان را بزنیم می توانیم قیمت واقعی دفتر را هم اعلام کنیم. ولی بعید می دانم قیمت دفتر و کلا نوشت افزار افزایش بیشتری پیدا کند و من چشم انداز خوبی را برای این بازار متصورهستم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    لطفا پیگیری نماید دفتر چهل برگ 24برگ است یعنی نصف بنام پارسیان میباشد قیمت میدن شش هزار ونصف دفتر لطفا مئسولین پیگیری کنید.