شهرکرد-در حالی که بسیاری از خانواده‌ها برای کاهش هزینه سفر از برپایی چادر مسافرتی در بوستان‌ها استفاده می‌کنند اما ستاد ساماندهی سفرهای تابستانی در استان چهارمحال و بختیاری برپا کردن چادر مسافرتی در بوستان‌ها را ممنوع کرد.

امام‌جمعه شهرکرد خواستار تأمین رضایت گردشگران شد/صورت مسئله را به جای حل مسئله پاک نکنیم

قدس آنلاین-گروه استان‌ها:  این روزها که‌موج گرما در اکثر شهرهای کشور خیمه زده است لذا شوق سفر را برای گردشگران در بسیاری از استان‌های خوش اب و هوا مانند چهارمحال و بختیاری هموار و با استقبال دوچندان روبرو کرده است.

درحالی‌که دمای هوا در برخی از نقاط جنوبی کشور مانند شوش و اهواز حتی تا ۶۰ درجه نیز رکورد زده و اجازه خروج شهروندان از خانه هم نمی‌دهد اما شهرهای استان چهارمحال و بختیاری به دلیل کوه‌های سر برافراشته و آب‌وهوای معتدل پذیرای بسیاری از شهروندان است.

در طی سال‌های گذشته با تولید و عرضه چادرهای مسافرتی و سبک به دلیل برپایی آسان لذا بسیاری از خانواده‌ها را به خرید و برپایی آن ترغیب کرده است به‌گونه‌ای که حتی در پیک‌نیک‌ها نیز بسیاری از خانواده‌ها برای استراحت مقطعی و یا برپایی نماز از این وسیله به‌عنوان حریم امن خانواده خود استفاده می‌کنند.

گرانی اقامتگاه‌ها نیز یکی دیگر از دلایلی است که بسیاری از خانواده‌ها به‌منظور کاهش هزینه سفر در برخی از مواقع برای اسکان در همین چادرها و در پارک‌های عمومی استفاده می‌کنند اما در هفته گذشته  و در جلسه ستاد ساماندهی سفرهای تابستانی ،طرح ممنوعیت برپا کردن چادر مسافرتی در بوستان‌ها توسط مسئولان شهرکرد به تصویب رسید.

مخالفت امام‌جمعه شهرکرد

در همین رابطه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرکرد که هم‌زمان با آغاز فصل سفرهای تابستانی به‌منظور بررسی وضعیت فرهنگی و امکانات فراهم‌شده برای مسافران سرکشی تعدادی از بوستان‌های سطح شهر را در دستور کار خود قرار داده است اظهار کرد: چادر زدن برای مسافرت و تفریح برای مصون ماندن از سرما و گرما و بسیاری از آفات و ازنظر رعایت عفت عمومی جامعه یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان به‌راحتی آن را حذف کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام بابیان اینکه البته برپایی چادر بدون نظارت آسیب‌ها و ایراداتی هم تاکنون به همراه داشته است افزود: باید آسیب‌های این موضوع را برطرف کرد اما حذف اصل مسئله راهکار درست و منطقی نیست.

چادر زدن برای مسافرت و تفریح برای مصون ماندن از سرما و گرما و بسیاری از آفات و ازنظر رعایت عفت عمومی جامعه یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان به‌راحتی آن را حذف کردامام‌جمعه شهرکرد در ادامه در خصوص گلایه برخی از مردم نسبت به جلوگیری از نصب چادرهای مسافرتی در پارک‌ها گفت: اصل تصمیم برای جلوگیری از نصب چادرهای مسافرتی در پارک‌ها تصمیم خوبی است، چون آسایش مردم و نظم و زیبایی پارک را برهم می‌زند ، اما از این نکته هم نباید غافل شد که نمی‌توان نصب چادر را به‌کل حذف کرد.

وی ادامه داد: برخی از خانواده هستند که می‌خواهد چادر بزنند و در یک فضای امن و محدود تفریح کنند، که باید حریم و حرمت این خانواده‌ها هم رعایت شود و لذا به نظر می‌رسد باید راهکاری برای این مسئله اندیشیده شود که بهترین راهکار این است که فقط یک پارک برای این أمر اختصاص داده شود و حتماً نظارت جدی بر آن صورت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: یکی از مشکلات سیستم مدیریتی و اجرایی امروز کشور تک‌روی و جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها است که باعث می‌شود مشکلات حل نشود و روی زمین بماند درحالی‌که با هم‌افزایی و در کنار هم قرار گرفتن تمام دستگاه‌های مرتبط می‌توان مشکلات را حل کرد و خدمت‌رسانی خوب به مردم بود.

نکونام تصریح کرد: البته متأسفانه گاهی  جلسات هم‌افزایی و هم‌فکری دستگاه‌ها برای رفع مشکلات به تعریف و تمجید از هم  می‌گذرد و مطالبه درست و نقشی را که هرکدام از دستگاه‌های باید انجام بدهند و وظایف و نقش‌هایی که هرکدام باید ایفا کنند گفته نمی‌شود.

وضعیت بوستان‌ها رسیدگی شود

 نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد بر اقامه نماز جماعت در بوستان‌های این استان تأکید کرد و گفت: نمازخانه برخی از بوستان‌های شهرکرد مناسب نیست.

وی گفت: متأسفانه نمازخانه بعضی از پارک‌های شاخص شهرکرد در شأن نماز نیست و  بیشتر به یک انباری شبیه است ، تا نمازخانه که انتظار جدی است به این موضوع رسیدگی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: وقتی مردم و مسافران به پارک‌های شهرکرد مراجعه و فضای پرنشاط و مفرح در پارک‌ها را مشاهده کنند، اما از آن‌طرف به نمازخانه پارک مراجعه و با وضعیت نامناسب و نامطلوب نمازخانه مواجه ‌می‌شوند خواهند گفت که چه شهر بی‌صاحبی است.

امام‌جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به این موضوع که شهرداری گلایه‌منداست که همه کارها و مطالبات در موضوعات شهری ازجمله مسئله پارک‌ها فقط به شهرداری است گفت: اگر همه مطالبات و توقعات در مسئله رسیدگی به پارک‌ها و رفع مشکلات آن‌ها به‌ویژه در مسئله تأمین امنیت، خدمات‌رسانی و  فضای پارک‌ها به شهرداری است. به خاطر آن است که متولی امر پارک‌ها شهرداری است اما این‌که انتظار داشته باشیم همه کارها را شهرداری انجام بدهد توقع بی‌جایی است و همه دستگاه‌های مرتبط باید درأمر خدمات‌رسانی بهتر به مردم در پارک ها به شهرداری کمک کنند.
 


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.