یک رسانه صهیونیستی مدعی شد امارات و عربستان به علت ناامیدی از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران گفت‌وگوهای محرمانه با تهران را آغاز کردند.

آغاز گفت‌وگوی محرمانه امارات و عربستان با ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رسانه نزدیک به محافل امنیتی اسرائیل با ادعای سفر محرمانه مقامات اماراتی به تهران نوشت عربستان و امارات پس از حمله به تأسیسات نفتی‌شان طی دو ماه گذشته ناامیدانه انتظار داشتند که آمریکا اقدامات تنبیهی علیه ایران انجام دهد.

دبکافایل با استناد به منابع امنیتی خود افزود: اما پس از آنکه آمریکا هیچ اقدامی علیه ایران انجام نداد، کشورهای حوزه خلیج فارس به رهبری امارات و عربستان به این نتیجه رسیدند که اهداف دولت ترامپ با اهداف آن‌ها مغایرت دارد.

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به جنایات چهار ساله ائتلاف سعودی-اماراتی علیه مردم این کشور روز ۲۴ اردیبهشت با حملات پهپادی گسترده زیرساخت‌ها و مخازن راهبردی نفت و میدان‌های نفتی در شهر «ینبع» عربستان را بمباران کردند.

به نوشته دبکافایل، پس از ۶ سال خصومت، سرانجام ۸ مرداد هیئتی بلندپایه از امارات روانه تهران شد و با مقامات ایرانی درباره امنیت دریانوردی در خلیج فارس، تنگه هرمز و باب‌المندب گفت‌وگو کردند.

منابع امنیتی دبکافایل می‌گویند اخیراً یک مقام ارشد در ابوظبی گفته است: «هنگامی که قدرت بازدارندگی ترامپ (در برابر قدرت ایران) به‌شدت محدود است، ما هیچ علاقه‌ای به مشارکت در طرح ائتلاف دریایی او برای امنیت خلیج فارس نداریم.»

دبکافایل همچنین مدعی شد پس از سفر هئیت اماراتی به تهران، ارتباط مخفیانه مقامات عربستانی با ایرانی‌ها نیز برقرار شده و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به صورت جدی در حال بررسی ادامه گفت‌وگوها با طرفهای ایرانی‌ است.

این وب‌سایت صهیونیستی در خصوص پیامدهای چرخش امارات و عربستان به سوی ایران می‌نویسد: تحرکات اخیر دو متحد اصلی واشنگتن در خلیج فارس اهرم‌های فشار آمریکا در اعمال تحریم‌ها علیه ایران را به‌شدت کاهش می‌دهد و همچنین تهران موفق می‌شود خود را از انزوای بین‌المللی تحمیل‌شده رها کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.