عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: زوج های جوان باید برای مشاوره های قبل ازدواج اهمیت ویژه ای قائل شوند زیرا این موضوع تاثیر به سزایی در نشاط و شادابی کانون خانواده و داشتن فرزندان سالم دارد.

توجه ویژه جوانان به لزوم مشاوره های قبل ازدواج

بهروز بنیادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت:  فرهنگ مشاوره و پیشگیری از مشکلات ژنتیکی قبل ازدواج باید در جامعه و افراد در سنین ازدواج تقویت و رشد پیدا کند.
وی تصریح کرد:مجلس شورای اسلامی  در برنامه ششم توسعه، سازمان بهزیستی را مکلف کرده است با همکاری  وزارت بهداشت ودرمان مشاوره  های قبل  از ازدواج  و  در ارتباط با مسائل ژنتیکی   را  با اراده جدی  اجرایی و دنبال کند. 
وی با بیان اینکه  در این راستا  قانون  تاکید ویژه  بر حمایت  از بیماران  اوتیسمی دارد، تصریح کرد: از طرفی بخشی از بیماری های ژنتیکی حتی بدون  هیچ سابقه  در خانواده و پس از ازدواج  برای  فرزندان خانواده رخ می دهد و حتی بیماری هایی نظیر اوتیسم  در حیطه روانشناسی کودکان و  در  سیر رشد یک کودک  شکل می گیرد  که اگر این بیماری به سرعت و به موقع تشخیص داده شود فرآیند درمان آن راحتتر خواهد بود.
نماینده کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی  افزود: آگاهی بخشی به جامعه در زمینه بیماری های  ژنتیکی که به دلیل بی توجهی برخی از جوانان به مشاوره های قبل ازدواج  باعث معلولیت های زیادی در جامعه می شود،از سوی سازمان های متولی این موضوع باید جدی گرفته شود.
 عضو کمیسیون بهداشت  ودرمان مجلس  با بیان اینکه بسیاری از بیماری های ژنتیکی قابل پیشگیری است،بیان داشت: زوج های جوان باید برای مشاوره های قبل ازدواج اهمیت ویژه ای قائل شوند زیرا این موضوع تاثیر به سزایی در نشاط و شادابی کانون خانواده و داشتن فرزندان سالم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.