فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی در کنار «جانان» به کارگردانی کامران قدکچیان از فردا ۱۶ مردادماه اکران خود را در سینماهای کشور آغاز خواهند کرد.

«ایده اصلی» به سینما رسید/ استقبال مخاطبان از «قصر شیرین»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، از فردا ۱۶ مردادماه دو فیلم جدید به چرخه اکران اضافه خواهند شد. بر این اساس فیلم سینمایی «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی در گروه سینمایی استقلال به جای «شبی که ماه کامل شد» اکران خود را آغاز می ‌ند و فیلم آبیار به اکران خود در زیر گروه‌ها ادامه خواهد داد.

قرار بود این فیلم دو هفته گذشته به جای «شبی که ماه کامل شد» به نمایش درآید که با مصوبه شورای صنفی مبنی بر اکران مازاد فیلم‌هایی با محوریت ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدس به تعویق افتاد و البته حاشیه‌هایی را هم با خود به همراه داشت.

در خلاصه داستان «ایده اصلی» آمده است؛ ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند و ...

بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و... بازیگران اصلی این فیلم هستند.

همچنین فیلم سینمایی «جانان» نیز به کارگردانی کامران قدکچیان نیز اکران خود را به طور موقت در گروه سینمایی آزاد آغاز می‌کند. این در حالی است که فیلم «ایکس لارج» کف فروش را حفظ کرده است و به اکران خود در سرگروه ادامه خواهد داد اما از هفته آتی «جانان» در سرگروه سینمایی ایران قرار می‌گیرد.

«جانان» روایت عاشقانه ای درباره تلاقی نسل‌هاست و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: عشقی ناب از گذشته‌های دور و تلاقی این عاشقانه با داستان عشق دختر و پسری از نسل امروز …

امین حیایی، مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه‌خواه، سحر زکریا، مهران رجبی و چنگیز وثوقی بازیگران اصلی «جانان» هستند.

نگاهی به آمار فروش فیلم های روی پرده

«شبی که ماه کامل شد» این هفته نیز برای چندمین بار متوالی در صدر جدول فروش قرار گرفته و در آستانه نهمین هفته اکران با فروش هفتگی نزدیک به یک میلیارد و صد میلیون تومان و فروش کلی ۱۶ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان در صدر جدول قرار دارد و بعید نیست تا پایان زمان اکران رقم فروش خود را به ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان برساند.

اما «ایکس لارج» ساخته محسن توکلی در پنجمین هفته اکران خود تجربه متفاوتی نسبت به روزهای اول نمایشش دارد و توانسته با در اختیار داشتن ۱۵۴ سالن و با فروش هفتگی ۷۶۱ میلیون تومان و فروش کلی ۳ میلیارد و ۹۳۶ میلیون تومان در جایگاه دوم قرار بگیرد.

به نظر می‌رسد عدم حضور یک کمدی تازه نفس میدان را برای این فیلم باز گذاشته است با این حال اما «تگزاس۲» که در هفته شانزدهم قرار دارد در هفته‌ای که گذشت فروش ۷۶۵ میلیون تومان را ثبت کرده و با فروش ۲۲ میلیاردی رتبه دوم فیلم پرفروش سال را تا به این لحظه از آن خود کرده است.

«قصر شیرین» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی که از هفته گذشته میهمان سینماها شد با استقبال خوبی از سوی اهالی سینما، منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده و با در اختیار داشتن ۱۰۰ سالن سینما طی هفته گذشته فروش ۶۸۱ میلیون تومانی را ثبت کرده و در جایگاه چهارم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است؛ این در حالی است که رقم فروش کلی این فیلم تا امروز ۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان بوده است.

«سرخپوست» ساخته نیما جاویدی نیز در نهمین هفته اکران خود با فروش ۱۲ میلیاردی در جایگاه پنجم جدول ایستاده است و فیلم‌های «زهرمار» با فروش کلی ۴ میلیارد و ۷۹۰، «نیوکاسل» با فروش یک میلیارد تومان و «سرکوب» ساخته رضا گوران با فروش ۴۰۰ میلیون تومانی در رده های بعدی جدول قرار دارند. همچنین فیلم «تپلی و من» به کارگردانی حسین قناعت نیز پس از یک هفته اکران و با در اختیار داشتن ۹۷ سالن ۴۱۱ میلیون تومان فروش داشته است.

چه فیلم‌هایی اکران خواهند شد؟

قرارداد «آشفته‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی در گروه زندگی بعد از «قسم» ساخته محسن تنابنده و «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور در گروه آزادی پس از «قصر شیرین» ساخته رضا میرکریمی ثبت شد. همچنین به تازگی صفی یزدانیان کارگردان فیلم سینمایی «ناگهان درخت» از تلاش برای اکران این فیلم سینمایی در  پاییز امسال خبر داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.