خوزستان- رییس شورای شهر اهواز با گلایه از پرداخت نشدن حق آلایندگی نفت در حوزه های مارون وکارون، گفت: آلایندگی های نفت به شهر پرداخت نشده در صورتی که آرای قضایی آن ها را محکوم به پرداخت کرده است.

«نفت»حق نفس های بریده شهر اهواز را نمی دهد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین عبدالزهرا سنواتی رییس شورای شهر در نشست با اصحاب رسانه، که صبح امروز ۲۰ مرداد برگزار شد با گلایه از پرداخت نشدن حق آلایندگی نفت در حوزه های مارون وکارون، عنوان کرد: آلایندگی های نفت به شهر پرداخت نشده در صورتی که آرای قضایی آن ها را محکوم به پرداخت کرده است.

سنواتی در تشریح عملکرد این شورا در دو سال گذشته گفت: با توجه به اظهار نظر دستگاه هی نظارتی اعضا شورای پنجم از سالم ترین شوراهای کشورند و سلامت اخلاقی و مالی را در کنار تخصص دارند و هر کدام در کمیسیون خود سوابق خوبی دارند.

وی درباره اهم مباحث و فعالیت هایی که در دستور کار شورا قرار دارد؛ حرکت به سوی شهری هوشمند، تکمیل طرح جی.ای. اس و سیماک(ممیزی املاک و اموال شهرداری) و تعامل با دستگاه ها برای تسهیل روند امور برشمرد.

سنواتی از مهمترین پروژه های شهری افتتاح چندین سطح از سطوح پل شهید کج باف، بلوار خادم الشهدا، پل ولایت، سرای محله، راه اندازی ایستگاه های بی آر تی و ریل باس و انعقاد قرار داد با خاتم النبیا برای سه پروژه در سطح شهر را از فعالیت های مورد نظر شهرداری طی این دو سال را نام برد.

وی ادامه داد: ۴۱ جلسه ملاقات عمومی داشتیم‌. راه اندازی سامانه انتشار برای دسترسی آزاد به اطلاعات را به انجام رساندیم و اولین شورای شهر در کشور هستیم که چنین فعالیتی را انجام می دهد.

کمبود اعتبار مشکل همیشگی پروژه های اهواز

در ادامه محمدجعفر فلسفی دیگر عضوشورا، در خصوص فعالیت های عمرانی، گفت: منابع مالی مهمترین دلیل است که اجازه نداد کارهای بزرگ و گسترده ای در شهر انجام دهیم.

وی ادامه داد: تقویت منابع مالی مهمترین شهرداری و شورای شهر است و قدم بعدی تسهیل در حمل و نقل شهر است، بنابراین احداث تقاطع های غیرهم سطح برای ما مهم بود و باعث شد پروژه پل ولایت، پل ششم را تکمیل کنیم.

فلسفی تاکید کرد: سه پروژه دیگر برای به نتیجه رساندن داریم تا حرفی برای گفتن در زمینه توسعه عمرانی داشته باشیم و آن هم پروژه میدان دانشگاه و میدان جمهوری هستند.

وی اظهار کرد: گام بعدی ما رسیدگی به مناطق حاشیه است، مانند مهدیس که دقایق ۹۰ به اهواز داده شد که وضعیت رفاهی بسیاری فاجعه ای داشت. با گلایه های شدید شهروندان نسبت به نبود آسفالت که حق آن ها ست، ده ها منطقه را تحت پوشش آسفالت قرار دادیم.

این عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه، امیدواریم شرایط به گونه ای پیش برود که پروژه های آسفالت را سرعت ببخشیم، گفت: گاهی قیر موجود نیست و گاهی منابع مالی اجازه نمی دهد، بنابراین پروژه های آسفالت مناطق کند پیش می رود.

فلسفی در رابطه با مخاطرات منطقه منبع آب، گفت: برای انتقال ساکنین در محلات حادثه خیز منطقه منبع آب، زمین و پیمانکار تعیین شده است.

وی از انجام مباحثی جهت اقدامات پیشگیرانه سیل در شورا خبر داد و افزود: عدم وجود گونه های گیاهی در شهر از دیگر مباحثی ست که تذکر آن را به شهرداری دادیم تا پایان سال جاری به مرحله انجام برسد. اهواز تنها کلانشهری است که از این امکان محروم است.

مترو در پیچ خم وعده های دولت مانده است

رحیم کعب عمیر دیگر عضوشورای شهر در ادامه این جلسه بیان کرد: در برنامه پنجم و ششم توسعه، قرار بود که مردم، دولت و شهرداری هرکدام یک سوم یارانه بلیط و سوخت را در قالب هزینه بلیط پرداخت کنند، که دولت چند سال بدهکار مانده و به وعده خود عمل نکرده است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل در کل دنیا سود ده نیست چون منافع عامه را تحقق می بخشند و شهرداری باید منابع مالی آن را تزریق کند، خاطر نشان کرد: به استاندار پیشنهاد دادیم که با توجه به هزینه بالاخرید اتوبوس،۸۰ دستگاه حمل و نقل متوقف شده را تعمیر کنیم تا وارد سیستم شوند. تا کنون تصمیم خاصی از سوی استانداری گرفته نشده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل تصریح کرد: نیاز به تامین اعتبار برای سیستم های خنک کننده اتوبوس ها داریم زیرا اکثر اتوبوس ها فاقد کولر هستند.

کعب عمیر در رابطه با مشکلات تاکسی های سطح شهر، گفت: ۱۸۰۰ تاکسی داریم‌ که ۵۰۰ فقره آن ها فرسوده هستند. تاکسی هایی که برای اسقاط واگذار شدند پول آن ها بازنگشته و باعث ایجاد مشکل در ناوگان شده است.

وی در رابطه با ساماندهی مسافربران شخصی، گفت: نیاز به همکاری پلیس و مراجع قضایی داریم، شهرداری به تنهایی برای ساماندهی تاکسی ها قادر به فعالیت نیست.

کعب عمیر ضمن بیان اینکهه بازرسان تاکسی رانی کم هستند، عنوان کرد: تحت پوشش قراردادن اتوبوس و تاکسی های مسافر بر توسط سامانه حمل و نقل برای جلوگیری از تخلف، از جمله فعالیت مهم کمیسیون حمل و نقل است.

وی ادامه داد: تنها راه پیشروی و حل ماجرای مترو، این است که، دولت فاینانسر وارد پروژه ها کند تا مترو وارد مدار شود. ریل باس ۷ ایستگاه دارد و چند ایستگاه دیگر نیز افتتاح می شوند که ۳۶۰ نفر ظرفیت دارد.

در صورت استقبال مردم، پیش بینی شده که خط جدایی داشته باشیم در بحث حمل و نقل که از زمان مرده استفاده کنیم تا حمل نقل بار و مسافر به درستی انجام شود.

موازی کاری سدی در برابر توسعه شهری

حجت الاسلام موسی پور در ادامه جلسه با اشاره به فعالیت های حوزه فرهنگی، بیان کرد: دستگاه های مختلفی درگیر حوزه های فرهنگی هستند. مدارس کانکسی کماکان در اهواز موجود است وآموزش پرورش باید راهنکاری دهد.

وی با بیان اینکه موازی کاری با سایر ارگانها باعث عدم پیش روی در امور شهری است که همان نبود مدیریت واحد شهری را را متذکر می شود، در ارتباط با مکانهای ورزشی به خصوص در مناطق محروم نیز بیان داشت: در دوره پنجم، زمین های ورزشی ساماندهی مجدد شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.