یزد - استاندار یزد با بیان اینکه رسانه های یزد نقش مهمی در توسعه استان دارند گفت : خبرنگاران در برابر رسالت مهمی که انجام می دهند با کمترین امکانات و بدون چشم داشت درمسیرآگاهی بخشی به جامعه گام بر می دارند.

رسانه ها و خبرنگاران یزد ی نقش مهمی در توسعه استان دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی طالبی  شامگاه شنبه در مراسم جشن روز خبرنگار دریزد اظهارداشت : تقویت جایگاه رسانه ها دراستان ضروری بوده  و ساختار رسانه ها در جامعه است که می تواند مروج شفافیت در جامعه باشد .

 وی افزود:  اگر بخواهیم یک نگاه حداقلی به جایگاه خبرنگاران داشته باشیم تنها وظیفه اطلاع رسانی در وهله اول به نظرمی رسد اما باور به نگاه حداکثری است که جایگاه رسانه  و خبرنگار را فراتر از انچه می داند که امروز وجود  دارد .

 طالبی تصریح کرد: رسانه های یزد نقش بی بدیلی در توسعه استان دارند و بازوی بسیار خوبی برای برای برنامه های اولویت دار استان در همه زمینه ها هستند و هیچ ساختاری به اندازه ساختار رسانه در جامعه نمی تواند مروج شفافیت در جامعه باشد زیرا در شرایط عادی امکان فراراز پاسخگویی وجود دارد اما در حضورخبرنگاران قوی ، دستگاه هها  خود را ملزم  به پاسخگوئی می دانند .

 وی دربخش دیگیر از سخنان خود گفت :امروزجای خالی تحلیل دررسانه های استان احساس می شود چون گزارش های تحلیلی می تواند درهمه زمینه ها مورد استفاده قرار بگیرد اما متاسفانه گزارش های تحلیلی دررسانه های استان کمتر وجود دارد .

  وی با اشاره به برخی از اختلافات صنفی این حوزه گفت : این وضوع برای مسئولان  آزار دهنده است و ضمن اینکه این اختلافات ریشه دارو اساسی نیست و برخی اظهار نظرها در فضای مجازی استان  سبب دامن زدن به اختلافات شده  که امیدواریم این اختلاف نظرها هرچه سریعتر برطرف شود  زیرا در شرایطی  که حضور داریم به همدلی بیشتر اصحاب رسانه نیاز داریم .

خبرنگاران قهرمانان اجتماعی دوره گذار هستند 

 مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان هم دراین مراسم اظهارداشت :امروز باید نگاه نویی به  خبرنگاران داشته باشیم و اگر بپذیریم که جامعه ما و جامعه محلی یزد در حال یک تحول و عبور از دوران گذاراست خبرنگاران قهرمان دوران گذارو توسعه هستند .

 مجید جوادیان زاده افزود: مسئولان یزدی بستری را فراهم سازند تا خبرنگاران بتوانند  نقش آفرینی بهترو بیشتری برای توسعه استان داشته باشند .

وی افزود: خبرنگاران قهرمانان اجتماعی دوره گذارهستند ودرشرایطی که مردم در این گذار درسردرگمی به سرمی برند خبرنگاران پیشران توسعه و پیشرفت هستند و آنها بسیار ی از مسائل را شفاف سازی می کنند و موضوعات را از ابعاد مختلف واکاوی و بررسی  می کنند .

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گفت : امروزنمودارهای اقتصادی و فرهنگی جامعه  همین را نشان می دهد و این است که جامعه در حال یک پایش بزرگ است و جامعه  امروزما نیاز دارد به یک سواد فرهنگی و اجتماعی که خبرنگاران می توانند این نیاز را برطرف سازند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.