جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: سپاه توجه ویژه ای به حوزه زائران و مسائل حاشیه شهر مشهد دارد، زیرا سپاه امام رضا(ع)خدمت به زائران و شهروندان مشهدی را یک وظیفه و اقدام خداپسندانه تلقی می کند.

توجه ویژۀ سپاه  به زائران و مسائل حاشیه شهر مشهد /سپاه مرز نمی شناسد

سرهنگ یحیی سالاری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: کار کردن و رفع مشکلات و مسائل زائران امام رضا(ع) که از نقاط مختلف کشور و حتی دنیا به مشهد مقدس سفر می کنند، وظیفه هر شهروند مشهدی و بویژه هر کسی که در این شهر مسئولیت دارد، است.

وی تصریح کرد: سپاه امام رضا(ع) به عنوان بخش مردمی استان و رسالتی که برای حفظ انقلاب اسلامی و میزبانی از زائران برعهده دارد، برنامه ها و خدمات مختلفی را در حوزه مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی  و رفاهی انجام می دهد.  

سالاری افزود: در حوزه مسائل فرهنگی زائران نیز سپاه همکاری خوبی با آستان قدس رضوی  در سطح شهر مشهد دارد، همچنین در تسهیل مشکلات و موانع که زائران را با مسائل مختلف مواجه می سازد نظیر حوزه اسکان و تغذیه آنها ، بویژه از زمانی که طرح زیارت اولی ها از سوی آستان قدس رضوی مطرح شد انجام داده است، زیرا سپاه امام رضا(ع)خدمت به زائران را یک وظیفه و اقدام خداپسندانه تلقی می کند.

وی با بیان اینکه در حوزه سوغات زائر نیز سپاه امام رضا(ع) توجه ویژه ای دارد،اظهارداشت: در حوزه اشتغال و بویژه محرومیت زدایی از حاشیه شهر و افرادی که در مجاورت حرم مطهر هستند، نیز سپاه توجه ویژه ای دارد و اقدامات ارزنده ای  نیز انجام داده است به طوری که در موضوع حاشیه شهر مشهد فعالیت هایی نظیر راه اندازی ۱۰۰ واحد مسجد، راه اندازی پایگاه های بسیج در نقاط مختلف این منطقه، گشت های ویژه امنیتی ، کمک به تهیه جهیزیه زوج های جوان حاشیه شهر که با مشکلات مالی مواجه بودند و کمک به مجموعه های خدمت رسان در حاشیه شهر نظیر کمیته امداد، بهزیستی و شهرداری اشاره کرد.

سالاری تصریح کرد: سپاه مرز نمی شناسد و تلاش دارد در همه عرصه هایی که امکان حضور و فعالیت در ارائه خدمات به شهروندان و زائران وجود داشته باشد به صورت خالص و بی ریا شرکت داشته باشد .        

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.