همدان- قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی‌ ابن‌سینا با اشاره به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در رفع مسائل و دغدغه‌های اجتماعی گفت: سازمان‌های مردم نهاد، حلقه وصل مردم و دولت هستند.

سازمان‌های مردم نهاد، حلقه وصل مردم و دولت هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، دکتر فرهاد فراهانی در آئین بزرگداشت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی در دانشگاه، ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت، عید غدیر را بزرگترین نشانه و هویت تشیّع برشمرد و اظهار داشت: از جمله مسائلی که در این دهه وجود دارد تأکید بر وحدت و یکپارچگی شیعیان است.

وی افزود: جامعه ما در حال گذار از شکل سنتی به غیرسنتی است و برخی معیارها در جامعه در حال تغییر است از جمله این تغییرات گرایش به فردگرایی است در حالی که در جامعه سنتی گرایش به قوم، عشیره، اقوام و جمع بیشتر بود که بارزترین نشانه ارتباطات اجتماعی به‌شمار می‌‍رفت.

معاون آموزشی دانشگاه ابن‌سینا با بیان اینکه سمن‌ها در جامعه امروز مهم‌ترین نماد مشارکت‌های اجتماعی هستند عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد مابین بخش خصوصی و دولت قرار دارند و بخشی از وظایف هریک را بر عهده می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در بخش خصوصی، اصل بر گردش سرمایه است تبیین کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، می‌توان مشارکت را در بخش‌های مالی سمن‌ها تقویت کرد.

دکتر فراهانی تأکید کرد: در حال حاضر به مدد سازمان‌های مردم نهاد، در فعالیت‌های اجتماعی حوزه سلامت پیشرو هستیم و این حیطه با اقدامات سمن‌هایی نظیر خیّرین سلامت، برنامه‌های مانده بر زمین را مدیریت و اجرا می‌کند.

تعداد ۵۷ سمن و ۱۴خیریّه بیمارستانی در حوزه سلامت فعال است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم ارائه خدمات با انگیزه بیشتر در مسائل مربوط به مشارکت‌های اجتماعی اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد سمن‌ها و بنیادهای خیریه طی سال‌های اخیر گره مشکلات بسیاری را گشوده و اتفاقات مؤثری در جامعه رقم زده‌اند.

دکتر مهرداد نادری‌فر از فعالیت۱۴ خیریه بیمارستانی و ۵۷ سمن در حوزه سلامت خبر داد و افزود: دولت اقدامات و حمایت‌های مطلوبی از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت داشته‌است و نباید به دلیل بروز چند مشکل اقدامات مهم و مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه جایگاه سمن‌ها در بین مردم بسیار رفیع است عنوان کرد: یکی از نمونه‌ اقدامات مؤثر سمن‌های حوزه سلامت را می‌توان در عملکرد خیّرین سلامت دید که اگر نبودند مردم در موقعیت‌های بسیاری دچار مشکل می‌شدند.

در پایان این مراسم از اعضای هیئت مدیره سازمان‌های مردم نهاد با اهدای لوح، تجلیل شد و لوح تقدیری نیز از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد به مدیر کل امور اجتماعی استانداری اهدا شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.