سخنران دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی گفت: راهپیمایی عظیم اربعین آغازی برای تمدن عظیم اسلامی است.

اربعین آغازی برای تمدن عظیم اسلامی است
به گزارش  قدس انلاین وبه نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی که صبح امروز در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، عنوان کرد: حماسه با شکوه اربعین نیازمند شرح و تبیین نیست، اکنون خیلی از افراد این عظمت را مشاهده کرده‌اند اما باید این فرهنگ را جا انداخت که اربعین فقط پاسداشت شهادت سیدالشهدا(ع) نیست، بلکه اربعین پایان انحرافات و کجی‌های طول تاریخ است.

وی ادامه داد: اربعین آغازی برای تمدن عظیم اسلامی است اکنون همه ما شاهد پی‌ریزی تمدن عظیم اسلامی توسط حرکت باشکوه پیاده‌روی اربعین هستیم و هر سال با حضور بیشتر مردم این مهم تقویت می‌شود.

پناهیان عنوان کرد: اگر شهرهای ما دارای ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ... هستند حتما باید دارای ستاد اربعین هم باشند و در طول سال پیوسته فعالیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه امسال با توجه به شرایط مناسب پیش آمده یقینا زائران ایرانی بیشتر خواهند بود، عنوان کرد: زمانی که مومنان در اوج تنگدستی بودند امام صادق(ع) می‌فرمودند فقرا سالی یکبار و ثروتمندان حداقل سالی دوبار به کربلا مشرف شوند.

خطیب همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی اظهار کرد: احادیثی که مربوط به زیارت سیدالشهدا(ع) وجود دارد هرگز به کفایت کردن رفتن بخشی از مردم دلالت نمی‌کند، بلکه دلالت به ضرورت حضور حداکثری زائران دارد.

وی تصریح کرد: امسال باید مدل تبلیغات برای حضور مردم فرق کند و به نوعی به مردم گوشزد کنیم که اربعین نیازمند حضور حداکثری زائران است.

وی با تاکید بر اینکه ستادهای اربعین باید از ابتدای محرم تشکیل شوند، گفت: اربعین را نباید فقط سفر عاطفی برشمرد بلکه باید این فرهنگ نهادینه شود که اربعین یک سفر براساس وظیفه و تکلیف است.

پناهیان عنوان کرد: بشر امروزی تا وقتی برخی از واقعیت‌های ملموس را نبیند اعتقاد پیدا نمی‌کند، یقینا پیاده‌روی گسترده اربعین زمینه ساز ایجاد اعتقاد قلبی به عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی به بشریت است.

وی گفت: اگر اربعین را جدی بگیریم یقینا زدن پهباد و گرفتن کشتی انگلیسی خودش را نشان می‌دهد چون اربعین به عنوان سرمایه‌ای عظیم برای پشتیبانی حرکت انقلابی و ایستادگی در برابر ظلم است.

پناهیان با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین را باید از اول محرم جدی گرفت، گفت: گاهی اوقات شاید برای افراد این شبهه پیش بیاید که اگر اربعین جدی گرفته شود باعث حضور برخی نااهلان شود. حضور افرادی که اصلا اهل دینداری نیستند. در پاسخ باید گفت که همه ما باید در کنار پیاده‌روی اربعین فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم تا همه حاضران در راهپیمایی اربعین در مناسک معنوی چون نماز، سخنرانی، روضه و... حضور پیدا کنند.

وی گفت: در راهپیمایی اربعین باید بیش از پیش در زمینه مهدویت فعالیت کنیم، چوت اربعین بهانه مقدسی برای طرح مسائل غیبت، ظهور و تمنای فرج امام زمان است.

وی خاطرنشان کرد: در راهپیمایی اربعین می‌توان صدای ملت مظلوم یمن را به جهان رساند، اگر فقط هر کسی در راهپیمایی یک پرچم یمن داشته باشد یقینا قوت قلبی در یمنی‌ها ایجاد می‌شود و نگاه بشریت را به سمت یمن عطف می‌کند.

پناهیان تاکید کرد: حتی المقدور همه ما به صورت کاروانی شرکت کنیم تا شکوه این مراسم چند برابر شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.