امام جمعه مشهدمقدس گفت: «هدفمندی و اراده» وجه تمایز زندگی انسان از سایر موجودات است.

«هدفمندی و دین‌مداری» وجه تمایز زندگی انسان از سایر موجودات است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: گروهی بر اساس آیات قرآن دائما به‌دنبال شهوت‌رانی هستند و در مقام شهوت‌رانی افسارگسیخته هستند و هیچ چیز مانع و جلودار آنها نیست و حتی آبرو و انسانیت نیز جلودار اینها نیست.

امام جمعه مشهد بیان کرد: انسانی که این گونه زندگی می‌کند بعد از مدتی از زندگی خسته شده و زندگی برای وی عبث و بیهوده می‌شود؛ برادران و خواهران جوان ابتدای زندگی شما است و اگر بخواهید زندگی را صرفا براساس شهوت جلو ببرید، زندگی لغو و بیهوده می‌شود.

علم‌الهدی افزود: ادامه یک جریان بی‌هدف در اراده انسان است و نباید دنباله‌رو این مسئله باشیم؛ سبک دیگر زندگی این است که زندگی را فراتر از خوراک، پوشاک، لباس و شهوت ببینیم یعنی زندگی را خیلی بالاتر ببینیم.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید در زندگی اراده داشته باشد در غیر این صورت با زندگی حیوانی چه تفاوتی دارد؟ علاوه بر نیازهای مادی باید برای زنده بودن نیز اراده کرد و برای این مسئله نیز باید هدف داشت. حضرت علی(ع) می‌فرمایند زندگی جز با دین نیست و هیچ مرگ و نابودی نیست مگر اینکه انسان یقینی که از فطرت وی به وی رسیده باشد و آن را انکار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.