یک تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه دلال‌ها در هرجایی دارند مملکت را به نابودی می‌کشانند حتی در سینما، گفت: همه ما مورد حمله دلال‌ها قرار گرفتیم و در این جنگ داریم می‌بازیم.

دلال‌ها مسیر سینمای کشور را مشخص می‌کنند

قدس آنلاین: سیدحامد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: متفکران و اهل سینما باید با ابزار سینما موضوعات ارزشی و انسانی را به مردم منتقل کنند و بعد از ساخت یک فیلم خوب، کسانی که متولیان اقتصادی در صنعت سینما هستند، وارد میدان شوند و برنامه‌ریزی کنند که چطور یک تفکر خوب می‌تواند خوب بفروشد اما این افراد از ابتدا وارد ماجرا می‌شوند و فیلم کم‌ارزش می‌سازند که اوضاع فرهنگی کشور اینچنین می‌شود. کسی که سرمایه‌ای برای تولید فیلمی آورده، توقع دارد که نامش به عنوان مجری طرح در تیتراژ بخورد فردا هم می‌گویند اسمش را به جای کارگردان بزنید چون پول آورده است.

وی درباره اینکه آیا سلیقه مخاطب به سمت فیلم‌های تجاری و کمدی گرایش پیدا کرده یا صاحبان سرمایه، خوراک ناسالم و گاهی بی‌اثر به خورد مخاطب می‌دهند؟ گفت: این حرف دلال‌های سینماست که می‌گویند ذائقه مردم به سمت فیلم‌های تجاری و کمدی است. تاجران بی‌هویت و مافیای سینما، سلیقه بصری تماشاگر را منحرف کرده‌اند و می‌خواهند که توپ را در زمین مردم بیندازند.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: به مردم خوراک تصویری خوب و سالم بدهید، چرا استقبال نکنند! ذائقه مردم به سمت بهترین‌ها گرایش دارد ولی در عرصه سینما، تبلیغات شرایط را مدیریت می‌کند. تبلیغات کاری می‌کند که مردم در آلاسکا، فریزر بخرند و در آفریقا، بخاری! مافیای سینما با حقه‌بازی و تبلیغات، خوراک فکری مردم را تغییر داده در حالی که آن‌ها باید در جایگاه خودشان بایستند و در خدمت فروشِ فیلم خوب باشند نه اینکه در خدمت فروشِ فیلم بد چون آن فیلم را خودشان ساخته‌اند.

حسینی با بیان اینکه مافیای سینما دارد قرائت خودش از سینما را به خورد مردم می‌دهد، خاطرنشان کرد: آن‌ها دارند به مردم می‌گویند که چه فیلمی را نگاه کنند یا چطور زندگی کنند، کسی هم بهشان کاری ندارد چون اندیشه‌ای پشت کارشان نیست زیرا معمولاً صاحبان اندیشه، مورد گفت وگو و چالش قرار می‌گیرند و به اندیشه آن‌ها نقد وارد می‌شود.

به باور تهیه‌کننده فیلم «سرو زیر آب» جذابیت سینما این است که اندیشه‌ها، جرقه‌های گفت و گو را روشن می‌کند ولی الان فیلم‌هایی روی پرده است که وقتی تماشاگر از سینما بیرون می‌آید، چیزی از فیلم را به یاد ندارد.

وی با بیان اینکه فیلم‌های سخیف و نازل طنز فرهنگ ما را نابود می‌کند، گفت: برخی فیلم‌ها مملو از شوخی‌های جنسی و اروتیک است بعد می‌گویند فیلم ما در نقد سیاست و سیاسیون است، این حرف‌ها فقط اغفال کردن تماشاگر است. برای تبلیغ کردن فیلم از هر فریبی استفاده می‌کنند که فیلمشان بفروشد و یکی از ابزارهای فریب این است که تبلیغ کنند فیلم ما مضمون سیاسی دارد!

حسینی اظهار داشت: با پول کثیف و شبهه‌ناک نمی‌شود فیلم سالم ساخت و حرف درست زد. زمانی حرف درست در دل مردم تأثیر دارد که منابع تأمین مالی فیلم از محل درستی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.