تظاهرات مردمی علیه رئیس جمهور مصر همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی نیز ده‌ها نفر را بازداشت کردند.

بازداشت بیش از ۷۰ نفر در تظاهرات مصری‌ها علیه «السیسی»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نیروهای امنیتی مصر طی بیست‌وچهار ساعت گذشته حداقل ۷۴ نفر از معترضان به ریاست جمهوری «عبدالفتاح السیسی» را بازداشت کردند.

به نوشته وبگاه «الجزیره» گروه بین‌المللی «دیدبان حقوق بشر» ضمن ابراز نگرانی از مشت آهنین دولت و نیروهای امنیتی مصر به تظاهرات‌کنندگان علیه السیسی، خواستار آزادی فوری آنها و احترام گذاردن قاهره به حق اعتراض مسالمت‌آمیز مردم شد.

فضای سیاسی مصر در ماه‌های گذشته کم ملتهب نبوده و بتازگی دولت «عبدالفتاح السیسی» با بحرانی جدید روبه‌رو شده است.

ادامه بازداشت‌ها و صدور گسترده احکام اعدام و حبس ابد، انتشار گزارش‌هایی از شرایط بسیار بد زندان‌ها و سرانجام مرگ مشکوک «محمد مرسی» در ۲۷ خرداد گذشته و پس از آن مرگ پسر ۲۵ ساله‌اش «عبدالله» که آن هم در شرایط پر ابهامی اتفاق افتاد، حکومت السیسی را در کانون انتقادات حقوق بشری قرار داده بود که سر و کله فردی به نام «محمد علی» پیدا شده و دست به افشاگری‌های جنجال‌برانگیزی می‌زند.

در یک هفته گذشته رسانه‌ها و محافل سیاسی مصر نقل قول «محمد علی» تاجر و بازیگر مصری مقیم در اسپانیا است؛ فردی که می‌گوید بیش از ۱۵ سال با ارتش مصر همکاری کرده و از فسادهای این نهاد بعلاوه فساد خانواده السیسی اطلاع دارد.

برای اولین بار از سال ۲۰۱۳ تا کنون مردم مصر بار دیگر به میدان «التحریر» این کشور آمدند و با برگزاری تظاهرات خواستار کنار رفتن السیسی از ریاست جمهوری شدند. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.