گیلان- وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در نشست بررسی وضعیت بهداشت و درمان گیلان، از بهره برداری بیمارستان ۴۰۰تختخوابی لاکان رشت تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

بیمارستان ۴۰۰تختخوابی رشت، سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ دکتر سعید نمکی_ وزیر بهداشت، درمان  و آموزش پزشکی در نشست بررسی وضعیت بهداشت و درمان استان گیلان که شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار گیلان، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در استانداری برگزار شد، گفت : علیرغم شرایط بحرانی اقتصادی کشور و  بلایای طبیعی در سال جاری،  تاکنون بیماری اپیدمی در کشور مشاهده نشده و توانستیم بدون کمک های کشورهای خارجی از این بحران گذر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای  ۸۰میلیون ایرانی پرونده الکترونیک تشکیل شده است، از فراهم شدن مقدمات  سامانه پزشکی از راه دور، خبر داد.

 وزیر بهداشت پرفشاری خون را عامل مرگ حدود ۱۰۰هزار نفر در ایران عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح کنترل فشار خون ۸۵درصد  از جمعیت  گروه هدف در این طرح مشارکت کردند. 

 وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود داروهای اساسی در کشور وجود ندارد گفت: در حال حاضر علیرغم مشکلات تامین ارز، تمامی کارخانه های تولید دارو در کشور، کمبود مواد اولیه نخواهند داشت. 

مقام عالی وزارت بهداشت، با اشاره به اجرای  طرح تحول نظام سلامت، گفت:  در گام دوم طرح تحول سلامت، تمامی ایرانیان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.  

دکتر نمکی خاطر نشان کرد: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت واقع در منطقه لاکان رشت، با حمایت‌های جدی وزارت بهداشت  و درمان تا دهه فجر سال ۱۳۹۹ به بهره برداری خواهد رسید. علاوه بر این، احداث بیمارستان هزار تختخوابی منطقه لاکان نیز در حال  پیگیری است. پروژهای ناتمام بالای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیز تاپایان سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. وی تاکید کرد:  بهره مندی از ظرفیت خیرین  برای تسریع در این امر موثر است.

 وی راه برون رفت از مشکلات بهداشت و درمان استان را مدیریت صحیح منابع و پرهیز از گسترده کاری عنوان کرد و افزود:  نظام مند شدن سیستم ارایه خدمت و تقدم پیشگیری بر درمان ، احداث کلینیک ویژه به جای بیمارستان و تشخیص به موقع بیماری برای جلوگیری از هدر رفت هزینه ها تاثیرگذار است.

 دکتر نمکی، حمایت از بخش خصوصی را مورد تاکید قرارداد و افزود : حمایت از بخش خصوصی نباید موجب شود تا اقشار کم درآمد تحت فشار قرار بگیرند . هرگز نخواهیم گذاشت افرادی که توان مالی در پرداخت هزینه درمان ندارند مورد بی مهری قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.