دزدی نفتی آمریکا از سوریه، به تنهایی گویای همه ماجراست و چهره و هدف واقعی آمریکا را از حضور در خاورمیانه آشکار می‎سازد. آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم وارد خاورمیانه شد اما به دنبال حضور نمایشی و پر سر و صدای این کشور برای مبارزه با تروریسم نه تنها ریشه تروریسم خشکانده نشد بلکه گروه‌های تروریستی دیگری نیز در سوریه، عراق و مناطق دیگر خاورمیانه سر بر آوردند.

ویرانی و تاراج منابع؛ رهاورد حضور آمریکایی‌ها در منطقه

قدس آنلاین: وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره «تروریسم»، بار دیگر ادعاهای واهی علیه ایران را تکرار کرد و بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی در این باره مدعی شد که ایران همچنان اصلی ترین حامی تروریسم است و علیرغم تشدید تحریم های آمریکا سالانه نزدیک به یک میلیارد دلار برای حمایت از نائبان خود در منطقه هزینه می کند.

این موضعگیری جانبدارانه وزارت خارجه آمریکا در حالی است که اخیراً در راستای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، شاهدیدم که شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمان سخنرانی تبلیغاتی خود به  نقش واشنگتن در شکل گیری داعش اعتراف کرد و سند دیگری از جنایات و اقدامات تروریستی آمریکا را به افکار عمومی دنیا نشان داد.

آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم وارد  خاورمیانه شد اما به دنبال حضور نمایشی و پر سر و صدای این کشور برای مبارزه با تروریسم نه تنها ریشه تروریسم خشکانده نشد بلکه گروه های تروریستی دیگری نیز در سوریه، عراق و مناطق دیگر خاورمیانه سر بر آوردند.

علاوه بر این، ادعاهای دولتمردان آمریکایی در راه مبارزه با تروریسم در حالی صورت می گیرد که به تازگی خبر دزدی نفت از سوریه توسط این کشور منتشر شده و  ترامپ در هفته‌های گذشته بارها علناً به تحت کنترل گرفتن نفت سوریه افتخار کرد. همین موضوع به تنهایی گویای تمام ماجراست و چهره و هدف واقعی آمریکا را از حضور در خاورمیانه آشکار می سازد و میزان راست بودن ادعای مبارزه با تروریسم آمریکایی ها را به تصویر می کشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر این باور است که همسایگان جمهوری اسلامی ایران  به حقانیت کشورمان پی برده‌اند که ما هرگز دنبال کشور گشایی نبودیم و نیستیم. آمریکایی ها گرچه موضوع برخورد و مبارزه با تروریسم و گروه های افراطی در افغانستان، سوریه و عراق را بهانه حضور خود در منطقه عنوان می کنند اما نتیجه حضور چیزی جز ویرانی، قتل عام مردم بیگناه، آوارگی و به تاراج رفتن منابع ملی آنان نبوده است.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین» تصریح کرد: اظهارات بی اساس آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی است که در حال حاضر به همگان روشن شده است منشأ تشکیل گروه های داعش، بوکوحرام، طالبان و گروهک های مختلف تروریستی کجاست و حتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم به تازگی اعتراف کرده که داعش ساخته دست آنان است.

نماینده مردم تهران همچنین افزود: همسایگان کشورمان به خوبی می دانند ما نمی‌خواهیم ثبات و آرامش هیچ از کشورها آسیب ببیند، بنابراین قدرت بازدارندگی ایران در قبال دشمنان و زورگویان است نه همسایگان خود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: بهترین راهکار دولت های منطقه برای مقابله با تروریسم، همسویی و حرکت در راستای نفع دسته جمعی است. البته سیاستمدارانی همچون بن سلمان باید بدانند که آمریکا هیچگاه به دنبال صلح و ثبات منطقه ای نیست و مقامات آمریکایی بخصوص ترامپ نیز عربستان را تنها به منزله معدن طلا و گاو شیردهی می بینند که جیب شان را ثروت و منابع این کشور پر می کنند و از عربستان برای کاسب کاری های خود بهره می برند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.