گیلان -مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه در پی زلزله روز گذشته آسیبی به بناهای تاریخی استان وارد نشده، گفت: به منظور صیانت از آثار تاریخی، سرکشی و بازدید از بناهای تاریخی همچنان ادامه دارد.

زلزله به آثار تاریخی گیلان آسیبی وارد نکرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان ،شهرود امیرانتخابی با اشاره به زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری بامداد روز جمعه، ۱۷ آبان آذربایجان که در گیلان نیز احساس شد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده آسیبی به آثار و بناهای تاریخی گیلان نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان افزود: بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه، بررسی برای خسارات احتمالی وارد شده به آثار و بناهای تاریخی و موزه های استان گیلان شروع شد.

امیر انتخابی گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، تمام آثار و بناهای تاریخی این استان سالم هستند و هیچگونه آسیبی بر اثر زلزله روز گذشته به آن‌ها وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ضمن اعلام آمادگی یگان حفاظت و کارشناسان میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: به منظور صیانت از آثار تاریخی، سرکشی و بازدید از بناهای تاریخی همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.