همدان _مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و رییس جشنواره بیست و ششم گفت: میزبانی همدان از ۴۰۰ هنرمند حاضر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به پایان رسید.

جشنواره تئاتر بین المللی کودک ونوجوان در همدان به کار خود پایان داد
به گزارش قدس آنلاین ، احمدرضا احسانی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هنرمند داخلی و خارجی در قالب ۵۲ گروه نمایشی در ایام جشنواره به اجرای نمایش پرداختند، خاطرنشان کرد: نمایش ها در هفت سالن مرکز استان و هشت سالن شهرستان ها و حواشی شهر همدان به اجرا در آمد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز در آیین اختتامیه جشنواره  گفت: همدان نشان داده این توان را دارد که از ۲۶ دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، ۲۰ دوره را برگزار کند.
 مصطفی آزادبخت با بیان اینکه با تلاش مسئولان وزارت ارشاد و مدیران استان بستر این کار مهم در همدان فراهم شد، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که مکتب اسلام با همه جانبه نگری، نگاه ویژه ای به هنر و هنرمند دارد.

ضرورت تئاتر معاصر، کودکان هستند

 مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان اینکه به نیابت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اینجا حضور دارم، افزود: از تلاش و آفرینش گری  هنرمندان در جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان سپاس گزارم.
 شهرام کرمی با بیان اینکه جشنواره بیست و ششم به پایان رسید اما وظیفه همه ما است که از همین امروز به فکر امانت های خداوند، این کودکان باشیم، افزود : باید تلاش کنیم تا دوره بعدی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را به نحو بهتری برگزار کنیم.
کرمی در ادامه گفت: اگر بخواهیم به ضررورت تئاتر معاصر، اشاره کنیم، باید به تئاتر کودک اشاره کنیم چرا که نقش تربیتی و آموزشی دارد.
کرمی ادامه داد: تئاتر با استفاده از زبان کودکانه و آفرینش گری هنر می تواند در تربیت بچه های ایران اسلامی نقش جدی و اساسی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.