خوزستان_ معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده از تصویب سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان خوزستان در شورای برنامه ریزی خبر داد و گفت: خوزستان هجدهمین استانی است که این سند را به امضا می رساند.

تدوین سند ارتقای وضعیت بانوان خوزستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور بانوان در سومین سفر خود به خوزستان صبح دوشنبه ۱۸ آذر در فرودگاه اهواز و در جمع خبرنگاران درباره هدف از حضور خود  استان خوزستان گفت: قصد داریم که امروز سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان خوزستان را در شورای برنامه ریزی، به تصویب برسانیم.

وی یادآور شد: خوزستان هجدهمین استانی ست که این سند را به امضا می رساند که هر دستگاهی در راستای پیشبرد اهداف این سند، می بایست بودجه خود را ارائه دهد.

وی افزود: در ادامه این سفر، نشستی با حضور فعالین اجتماعی سازمان های مردم نهاد و کارآفرین ها جهت توان افزایی آن ها خواهیم داشت.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: برنامه های کارآفرینی، برای زنان بی سرپرست، زنان روستایی و دختران جوان در نظر گرفته شده است.

ابتکار خبر داد: طرح های کارآفرینی با همکاری وزارت کار در سطح استان به زودی و طی سال جاری تقویت و اجرایی می شوند که امروز از عمده این طرح ها بازدید به عمل می آوریم. از طرفی نیز بخشی از بودجه سال ۹۹ از سوی رییس جمهور برای امور بانوان کشور دیده شده است. 

معصومه ابتکار تاکید کرد: برای پیشبرد عدالت جنسیتی و رفع عقب ماندگی های مرتبط با حوزه زنان و خانواده این بودجه در نظر گرفته می شود که امسال رشد خوبی را در این زمینه شاهد بودیم و در سال آینده نیز رشد چشمگیری را مشاهده می کنیم.

وی تصریح کرد: دختران  بازمانده از تحصیل سه برابر بیشتر از پسران است، که این یکی از معضلات جامعه بانوان ما بشمار می رود. اما خوشبختانه آموزش وپرورش و وزارت کار طی طرحی، ۱۴۰ هزار کودک را به تحصیل بازگردانده اند. 

ابتکار یادآور شد: بالا بردن شاخص های بهداشتی و باروری، ورزش، بهره مندی دختران از فضاهای ورزشی جهت پیشگری از بیماری های اسکلتی و روانی، کودک همسری، جلوگیری از خشونت علیه زنان از مواردی هستند که سند ارتقا وضعیت بانوان به آن ها توجه می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.