یک روزنامه کره‌ای نوشت ایران از کره جنوبی خواست هفت تریلیون ون (معادل شش میلیارد دلار) پولی را که سئول بابت خرید نفت خام از تهران بدهکار است، پرداخت کند.

درخواست طلب ۶ میلیارد دلاری نفتی ایران از کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی تحت عنوان «ایران ۶ میلیارد دلار طلب نفتی خود را از کره جنوبی درخواست کرد» نوشت: روزنامه کره‌ای «چوسان ایلبو» به نقل از مسئولانی که نخواستند نامشان فاش شود نوشت وزارت امور خارجه ایران ماه گذشته (میلادی) از کره جنوبی خواست هفت تریلیون ون (معادل شش میلیارد دلار) پولی را که سئول بابت خرید نفت خام از تهران به جمهوری اسلامی بدهکار است پرداخت کند.

این روزنامه کره‌ای در ادامه نوشت ایران مراتب «تاثر شدید» خود را از ناتوانی کره جنوبی در پرداخت پول نفت خریداری شده ابراز کرده است. این مبلغ در دو بانک در کره جنوبی پس انداز شده و به علت تحریم‌های چندین ساله آمریکا علیه ایران امکان انتقال آن به بانک مرکزی ایران وجود نداشته است.

روزنامه چوسان ایلبو در ادامه تصریح کرد سایر دستگاه‌های ایرانی، از جمله بانک مرکزی ایران نیز به این وضعیت اعتراض کرده اند.

چوسان ایلبو همچنین نوشت: کره جنوبی ماه (میلادی) گذشته هیئتی را به خاورمیانه روانه کرد و توضیح داد که سئول با واشنگتن همکاری خواهد کرد تا انتقال این پول با موفقیت انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.