مردم عربستان و یمن به علت بی‌کیفیتی و بیماری‌زایی کالاهای اماراتی کمپین‌های تحریمی به راه انداختند؛ کویت نیز در این زمینه تدابیری احتیاط آمیز اتخاذ کرد.

مردم چند کشور عربی استفاده از کالاهای اماراتی را تحریم کردند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مردم عربستان و یمن به علت بی‌کیفتی و خطرات ناشی از کالاهای اماراتی بر سلامتی، کمپین‌هایی تحریمی به راه انداختند؛ کشور کویت نیز برای مطئمن شدن از سالم بودن این کالاها، اقداماتی احتیاط‌آمیز اتخاذ کرد.

پیشتر در برخی گزارش‌ها اعلام شده بود که مردم عربستان از کیفیت کالاهای اماراتی راضی نیستند. حتی برخی از گزارش‌ها به سرطان‌زا بودن این کالاها اشاره دارد.

به گزارش وبگاه خبری روزنامه «العربی الجدید»، در یمن مسئولان زیربط از این پس کالاهای اماراتی را کنترل می‌کنند تا جایی که که وزارت صنعت این کشور  تدابیری برای بازرسی کالاهای اماراتی اتخاذ کرده است.

‌بر اساس این گزارش، کشور کویت نیز برای پی بردن به خطرناک بودن یا نبودن کالاهای اماراتی، از باب احتیاط، تدابیری در این خصوص  اتخاذ کرده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که اگر کمپین‌های یادشده به مدت طولانی ادامه یابد، امارات میلیاردها دلار ضرر خواهد کرد.

در همین ارتباط، هشتگ تحریم‌ کالاهای اماراتی در فضای مجازی و بویژه در توییتر به شدت افزایش یافته است؛ صدها کاربر سعودی در توییتر از قلابی و فاسد بودن کالاهای اماراتی گلایه کرده‌اند؛ برخی از کابران تصاویری از کالاهای اماراتی منتشر کرده‌اند و در آنها بی‌کیفیتی این کالاها را به تصویر کشیده‌اند.

یک مسئول کویتی که خواست نامش فاش نشود، در این ارتباط گفت، تدابیری در این زمینه اندیشیده شده که از جمله آن می‌توان به نمونه‌برداری از حجم زیادی از کالاهای اماراتی  اشاره کرد.

او در ادامه گفت که سازمان نظارت بر کالاها و محافظت از مصرف‌کنندگان کویت به تعاونی‌ها و اصلی‌ترین مراکز بازاریابی این کشور هشدار داده است که تا زمان اعلام نتایج از واردات برخی کالاهای اماراتی خودداری کنند.

به گزارش وبگاه خبری «الخلیج اونلاین»، سازمان استاندار امارات در واکنش به اخبار منتشر شده بیانیه‌ای صادر کرده است که در آن آمده است، تمام کالاهای تولید شده در امارات مطابق با استانداردهای کشورهای حوزه خلیج فارس تولید و توزیع می‌شود.

امارات و عربستان سعودی از روابط تجاری «مستحکمی» برخوردارند؛ سلطان المنصوری، وزیر اقتصاد امارات بتازگی در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرده است که حجم تبادلات تجاری غیرنفتی امارات و عربستان سعودی در پنج سال گذشته به ۴۱۷.۶ میلیارد درهم یعنی ۱۱۳.۶ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.