بر اساس یک ویدئو، تکاوران یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا یک نظامی متهم به ارتکاب جنایت جنگی را که مورد حمایت رئیس‌جمهور این کشور است، فردی شرور و قاتلی خونسرد توصیف کردند.

توصیفات وحشتناک تکاوران آمریکایی از نظامی مورد حمایت ترامپ

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی نوشت به فیلم مصاحبه‌های محرمانه‌ای دست یافته است که در آنها، تکاوران یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، ادوارد گالاگر، رئیس عملیات ویژه، را -که به شدت مورد حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور قرار گرفته است- به جرائم جنگی متهم می‌کنند.

فیلم مصاحبه‌هایی که به دست نیویورک تایمز رسیده است و پیش از این در معرض تماشای عموم قرار نگرفته است، بخشی از یک گنجینه از تحقیقات نیروی دریایی (آمریکا) درباره پیگرد قانونی ادوارد گالاگر، رئیس عملیات ویژه، در خصوص اتهامات جرائم جنگی شامل قتل است.

این فایل‌ها نخستین فرصت را فراهم کرد تا خارج از دادگاه، (سخنان) تکاوران جوخه آلفا تیم ۷ از یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا مستقیما شنیده شود؛ افرادی که شهادت گزنده آنان درباره رئیس جوخه خود از سوی ترامپ رد شده بود. ترامپ پیشتر، آیین دادرسی نظامی را برای محافظت از گالنگر در برابر تنبیه، وارونه کرد.

(در این فیلم‌ها) تکاوران یگان ویژه نیروی دریایی با تی‌شرت و سوی‌شرت به جای یونیفرم، یک به یک پیدایشان می‌شود تا به بازرسان بگویند چه دیده‌اند. آنان که به وضوح، مضطرب بودند، در صندلی خود جابجا می‌شدند، دست‌هایشان را به هم می‌مالیدند و مچ هایشان را بر پیشانی خود فشار می‌دادند. گاهی در میانه جمله توقف می‌کردند و به گریه می‌افتادند.

میلر، مامور ویژه به بازرسان گفت: «این مرد یک شرور لعنتی است».

جاشوا وراینز، تک‌تیرانداز و مامور ویژه سطح یک در مصاحبه‌ای مجزا گفت: «آن مرد زهرآگین بود.»

کوری اسکات، مامور ویژه سطح یک و یکی از پزشکان جوخه، به بازرسان گفت: «می شود گفت او با کشتن هرکس که حرکت می‌کرد، کاملا راحت بود.»

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: چنین توصیفات مهیبی از گالنگر، که هشت استقرار رزمی داشت و گاهی از نام مستعار «تیغه» استفاده می‌کرد، در تناقض آشکار با تصویری است که ترامپ در یک اجتماع سیاسی در فلوریدا به عنوان یکی از «جنگجویان بزرگ ما» از او ترسیم کرد.

این روزنامه آمریکایی افزود: اگرچه جنگ در عراق به سختی تکاوران یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا را پریشان کرد، اینکه برای مأمورین تحقیقات جنایی نیروی دریایی توضیح دهند از رئیس جوخه خود در طول استقرار ۲۰۱۷ در عراق چه اقداماتی دیده‌اند، برای آنان مشقت‌بار بود. این شاهدان نه تنها بایستی وقایع پر پیچ و خم را دوباره مجسم و صحنه‌های ناگوار را توصیف می‌کردند، بلکه باید قانون نانوشته و قدرتمند سکوت در یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا را نیز که یکی از نخبه‌ترین نیروهای تکاور این کشور است، بشکنند.

یک هیئت منصفه نظامی در ماه ژوئیه گالاگر را به دلیل گرفتن عکس با یکی از اعضای داعش محکوم کرد، اما وی را از اتهام دست داشتن در قتل این فرد مبرا دانست. اگرچه گالاگر به حبس محکوم نشد، تنزل درجه یافت. تا اینکه اواخر آبان ترامپ در این پرونده مداخله کرد و به نیروی دریایی دستور داد درجه گالاگر را به وی باز گردانند و راه را برای بازنشسته شدن او با حقوق کامل هموار کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.