رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی گفت: تا زمانی که این تنش ها و هیجانات ناشی از آن در سطح عمومی اقتصاد باقی بماند تاثیرش را در قیمت های ارزی و طلایی هم شاهد خواهیم بود.

بازار طلا شاید ماه آینده کمی آرام شود

شهرام مرصعی رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی در گفتگو با قدس آنلاین ضمن بیان این مساله که افزایش قیمت طلا و سکه ارتباطی به تنش های سیاسی این روزها نداشته است گفت:همیشه بر این قرار بوده و هست که  بازارهای اقتصادی از وضعیت سیاسی و اجتماعی و ثبات سیاسی کشورها و منطقه تاثیر زیادی می گیرند که این اتفاق فقط منحصر به کشور ما نیست و در تمام دنیا اتفاق می افتد و این اتفاقات این چند روز گذشته در بازار جهانی یک تاثیر ۵۰ د دلاری در هر انس طلا داشته و قیمت طلا را افزایش داده است.

وی ادامه داد: این افزایش قیمتی هم در حال حاضر شاهد آن هستیم به دلیل تنشی است ک فضای سیاسی بر فضای اقتصادی وارد کرده است ولی اینکه چرا قیمت طلا و سکه در کشور ما تا به این حد مورد توجه است به دلیل این است که شاید یکی از ساده ترین راه ها برای تعیین و توجه وضعیت ثبات قیمتی در دیگر حوزه ها است.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی ادامه داد: اتفاقات پیش آمده در این چند روز گذشته باعث شده که شاهد رشد قابل توجهی در بازار سکه و طلا باشیم. اما چیزی که در این چند روز اخیر در بازار طلا و سکه تاثیر داشت دو عامل بود که من بارها به آن اشاره کرده ام که در کشور ما همیشه قیمت طلا تابع دو شاخص عمده است یکی قیمت جهانی طلا و دیگری برابری ریال با دلار است.

مرصعی افزود: تا زمانی که این تنش ها و هیجانات ناشی از آن در سطح عمومی اقتصاد باقی بماند تاثیرش را در قیمت های ارزی و طلایی هم شاهد خواهیم بود. البته معمولا به این شکل است که اگر از اوج هیجانات کاسته شود مطمئنا قیمت ها هم به حالت نرمال و عادی برمی گردد. منتها در کشور ما این عامل هیجانی کنونی دلیل بالا رفتن قیمت ها نبوده است. بلکه این افزایش از دو ماه قبل آهسته آهسته افزایش پیدا کرد که بدون انتظار هم نبود و ناشی از افزایش قیمت ارز بود و الا در بازار های جهانی قیمت خیلی تغییر آنچنانی نداشت و اگر هم بود به شکل نوسانی ودر حد چند دلار بود.

وی ادامه داد: تحلیل این افزایش قیمتی هم ماجرای همان داستان تکراری است که همانا کسر آمدن تراز مالی اخر سال و تامین آن از بالا بردن نرخ ارز و طلا و تزریق آن است. که البته بخشی از آن هم همانطور که در بالا به آن اشاره کردم مربوط به تنش های اخیر است.

شهرام مرصعی ضمن اعلام این خبر که به احتمال زیاد این نوسانات تا مدتی به قوت خویش باقی است که در صورتی که از شدت تنش های قیمتی کم شود در ماه آینده کمی از افزایش قیمت ها کاسته شود که البته این اتفاق در وضعیت عادی است. اما در خصوص قیمت طلا باید بگویم که قیمت هر مثقال طلای آب شده امروز در بازار ازحدود ۲ میلیلون و ۱۸۰ تومان تا ۲ میلیون و ۲۱۳ تومان خرید و فروش می شده است بنابراین هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۵۰۴ هزار تومان تا ۵۱۱ هزار تومان خرید و فروش شده است. و هر سکه تمام بهار آزادی از ۵ میلیون و ۸۰ تومان تا ۵ میلیون و ۱۶۰ میانگین قیمتی داشته است.


انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.