رئیس جمهوری روسیه معتقد است که روش رهبری مادام العمر، همانطور که در اواخر دوره اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت ، مشکل تغییرات لازم در قدرت حاکمه و ثبات در کشور را حل نخواهد کرد.

پوتین: رهبری مادام العمر مشکل تغییرات لازم در قدرت حاکمه و ثبات در کشور را حل نمی‌کند

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه معتقد است که روش رهبری مادام العمر، همانطور که در اواخر دوره اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت ، مشکل تغییرات لازم در قدرت حاکمه و ثبات در کشور را حل نخواهد کرد.

وی روز شنبه در نشستی با کهنه سربازان جنگ بزرگ میهنی (جنگ جهانی دوم) در شهر سن‌پترزبورگ، این مسئله را مطرح کرد.

در این نشست، یکی از کهنه سربازان از رئیس جمهوری خواست تا مشکلات مربوط به قانون اساسی را با لغو محدودیت اختیارات رئیس جمهوری به دو دوره حل کند.

این کهنه سرباز با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین توانسته است به درستی قابلیت‌های دفاعی روسیه را تقویت کند و اکنون هم می تواند حل و فصل سایر مشکلات کشور را آغاز کند، گفت، مردم روسیه بعداً می توانند تصمیم بگیرند که آیا کار رئیس جمهور را تمدید یا او را از سمت خود آزاد کنند.

پوتین از کهنه سربازان روس برای آنچه که در راه نجات کشور انجام داده‌اند، قدردانی کرد و تاکید کرد: «بازگشت به وضعیت اواسط دهه ۸۰، زمانی که روسای جمهور، تا پایان عمر خود در قدرت باقی ماندند، هشدار دهنده خواهد بود، ضمن اینکه چنین اقدامی شرایط لازم برای تغییرات مثبت در قدرت حاکمه  را فراهم نمی کند.»

وی با تشکر از حسن نظر این کهنه سرباز، گفت: «بهتر است به چنین شرایطی باز نگردیم.»

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در پیام سالانه خود به مجمع فدرال یادآور شده بود که با این مسئله موافق است که یک شخص نباید بیش از دو دوره متوالی مقام ریاست جمهوری روسیه را بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.