وزیر راه و شهرسازی می‌گوید :وقتی در یک ساختمان بارگذاری به صورت غیر عقلانی صورت می‌گیرد و نگهداری از آن ساختمان نیز بر اساس اصول متعارف انجام نمی‌شود طبیعی است که مالک و یا بهره‌بردار باید برای ایمن‌سازی و تعمیرات لازم آن اقدام کند.

شهرداری‌ها متولی ایمن سازی ساختمان‌ها هستند

وزیر راه و شهرســازی در گفت‌وگو با قدس آنلاین در خصوص ضرورت ایمنی ســاختمان‌ها و نقش مالکان و بهره‌برداران از آن‌هــا می‌گوید: بــه هنگام بهــره برداری ســاختمان‌ها، وظیفه بهره بردار این است که از ساختمان در چارچوب استطاعت و کاربری آن استفاده کند. قطعاً وقتی در یک ساختمان بارگذاری به صورت غیر عقلانی صورت می‌گیرد و نگهداری از آن ساختمان نیز بر اساس اصول متعارف انجام نمی‌شود طبیعی است که مالک و یا بهره‌بردار باید برای ایمن‌سازی و تعمیرات لازم آن اقدام کند.

محمد اســلامی در پاســخ به اینکــه متولی ایمن‌سازی ساختمانهای نا ایمن کدام دستگاه اجرایی است، می‌گوید: ما شهرداریها و به ویژه آتش نشانی را متولی این موضوع می‌دانیم. آنها هستند که بازرسی‌های ایمنی را انجام می‌دهند و گزارش و اطلاعیه صادر می‌کنند و از سویی مالکان و بهره‌بــرداران نیز وظیفه دارند به این گزارشها توجه کنند.

وی متذکر می‌شود: ساختمانها می‌توانند در یک زمان هم ایمن و هم ناایمن باشند؛ مهم این است که چگونه از آنها بهره برداری کنید. هر ساختمان یک بار زنده مجاز و یک بار مرده مجاز دارد. وقتی شما از بار زنده و مرده مجاز تجاوز کرده و آن را افزایش می‌دهید طبیعی است که ساختمان را دچار خستگی‌ می‌کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.