رئیس‌جمهور روسیه در مراسم تقدیم استوارنامه‌ سفرای چندین کشور خارجی تأکید کرد که مسکو به دنبال تقویت همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم است و اینکه برجام برای ثبات منطقه و جهان بسیار اهمیت دارد.

پوتین: برجام برای ثبات منطقه و جهان بسیار مهم است

قدس آنلاین: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران تأکید کرد: «برجام برای ثبات منطقه و جهان اهمیت بسیار زیادی دارد».

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، رئیس‌جمهور روسیه در مراسم تقدیم استوارنامه‌های سفرای چندین کشور خارجی از جمله ایران ضمن تأکید بر همکاری مسکو و تهران در مقابله با تروریسم گفت: «ما به دنبال همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم بین‌المللی هستیم. ما قصد داریم گام‌هایی را در چارچوب فرایند (مذاکرات) آستانه برای تسهیل راه‌حلی در سوریه برداریم.».

این مقام عالیرتبه روس در ادامه متعهد شد که کشورش به تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد و ضمن تأکید بر لزوم حفظ برجام گفت: «روسیه به تلاش‌ها برای حفظ برجام ادامه می‌دهد. ما این توافق بین‌المللی را برای ثبات منطقه و جهان بسیار مهم می‌دانیم».

 وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز  با صدور بیانیه‌ای از سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، انگلیس و فرانسه) درخواست کرد که مکانیسم حل اختلاف برجام را کنار بگذارد و بر ایجاد شرایطی  برای حفظ برجام ایجاد متمرکز شود.

گفتنی است، کاظم جلالی سفیر جدید کشورمان در فدراسیون روسیه روز چهارشنبه 16 بهمن ما 1398 طی مراسم رسمی در محل کاخ کرملین استوارنامه خو د را تقدیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کرد . 

در این مراسم که با تشریفات ویژه گارد ویژه ریاست جمهوری در کاخ کرملین برگزار شد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین‌الملل و جمعی از سفرای خارجی حضور داشتند.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.