مجتبی شاکری می‌گوید اصلاح‌طلبان با فضا سازی در مرود ردصلاحیت‌ها و نداشتن نامزد برای رقابت می‌خواستند طلبکارانه وارد انتخابات شوند اما تاکتیک آنها سوخته بود و حالا با چندین لیست که نشنا دهنده اختلافات شدید درون این جناح است می‌خواهند بر سر نظام منت بگذارند و از پاسخگویی درباره وضعیت اقتصادی کشو فرا کنند.

امکان ائتلاف با جبهه پایداری بعد از انتخابات هم هست/ لیست‌های متعدد نشان دهند اختلاف درونی اصلاح‌طلبان است

 مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، از اعضای شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در واکنش به ارائه چندین لیست انتخاباتی از سوی اردوگاه اصلاح طلبان در حالی که احزاب این جناح مدعی بودند گزینه ها و نامزدهای آنها به نحوی رد صلاحیت شده‌اند که امکان ارائه لیست و رقابت در بسیاری از حوزه ها را ندارند، اظهارداشت:  از پیش مشخص بود اصلاح طلبان با اسم رمز رد صلاحیت و نداشتن نامزد برای رقابت، یک عملیات فریب را اجرا می‌کنند و آدرس اشتباه به مردم می‌دهند اما موفق نشدند چون مردم هم این شویه را شناخته‌اند.

وی افزود: این ادعا که ما نامزد نداریم و لیست نمی‌دهیم یا امکان رقابت نداریم، در واقع ترفند سوخته‌ای بود که در دوره‌های قبل هم استفاده کرده بودند و این بار جواب نداد.

شاکری با اشاره به اینکه اصلاح طلبان همواره در هر انتخابات با اعتراض و هیاهو شروع می‌کنند تا طلبکارانه وارد شوند و مدعی باشند، اظهار داشت: در حالی که اصلاح طلبان در این انتخابات باید پاسخگوی عملکرد ضعیف دولتی که مورد حمایت آنها بود باشند. به همین دلیل با وجود تلاشی که صورت دادند و فضا سازی که در مورد رد صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان صورت دادند تا نامزدهای خود را قلع و قمع شدن اعلام کنند،   نتوانستند طلبکارانه ورود کنند و افکار عمومی آنها را پس زد و عملیات فریبشان دچار مشکل شد.

لیست های متعدد نشان دهنده اختلاف درونی اصلاح‌طلبان است

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه من فکر میکنم رقابت در این دوره رقابت واقعی و البته اقبال افکار عمومی با اصولگرایان است، تصریح کرد: اینکه اصلاح طلبان تاکنون حداقل با ۵ لیست مختلف آمده‌اند در حالی که تا همین چند روز پیش مدعی بودند نامزدی برای رقابت ندارند، و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان هم اعلام کرد که لیست مشترک نخواهند داد زیرا در بسیاری از حوزه ها انتخابات رقابتی نیست،  اولا نشان دهنده وجود اختلاف و تشتت بین احزاب این جناح است زیرا برخی از این لیست ها ائتلافی و با مشارکت چندین حزب اصلاح طلب است و دوم اینکه آنها تلاش دارند از زیر بار مسئولیت عملکرد دولت روحانی شانه خالی کنند. به بیان دیگر خط کشی‌ها و دسته بندی‌های درون این جناح نوعی خط کشی نسبت به دولت روحانی و تبری جستن از عملکرد آن است، زیرا مردم به شدت از عملکرد اقتصادی دولت مورد حمایت اصلاح طلبان در ۶ سال گذشته ناراض بوده و به آن انتقاد دارند.

وی خاطرنشان کرد: البته شاید هنوز برای قضاوت زود باشد و چه بسا این هم  یکی از شیوه‌ها و ترفندهای آنها برای تاثیرگذاری بر فضای سیاسی باشد و ممکن است در آخرین لحظات با فهرست واحد به دنبال ایجاد یک شوک باشند.

 دست بالا را می‌گیرند تا از پاسخگویی شانه خالی کنند

مجتبی شاکری همچنین در پاسخ به سوال دیگری در واکنش به اظهارات برخی از چهره های شاخص جریان اصلاح طلب در مورد مشارکت آنها در انتخابات برای دفاع از کیان نظام یا دفاع از ناموس دموکراسی در کشور، با بیان اینکه، اصلاح‌طلبان به دلیل اختلافات درون جناحی و علم به نداشتم اقبال در بین رای دهندگان دچار آشفتگی تحلیل هستند، اظهار داشت: این جناح هم در مقام تقنینی و هم در مقام اجرایی نمی‌تواند مسئولیت وضع موجود را بپذیرند به همین دلیل دست بالا را می‌گیرند و فرار به جلو انجام می‌دهند.

اصلاح طلبان باید پاسخگوی عملکرد اقتصادی روحانی باشند

وی افزود: در واقع آنها بجای فضاسازی علیه شورای نگهبان و نظام و انتخابات و غیر رقابتی خواندن آن در حالی که فقط در تهران چند لیست مختلف دارند، باید پاسخگوی گرانی و تورم شدید، سقوط ارزش پول ملی، ناموفق بودن برجام و بسیاری از سیاستهای اقتصادی دولت در حوزه های مختلف مثل سوخت، مسکن و ... باشند. اما چون پاسخی ندارند توپ را در میدان دفاع از نظام و کیان کشور می‌اندازند و بر سر مردم و نظام منت می‌گذارند که در انتخابات شرکت می‌کنیم!. 

آقای محسن هاشمی اتفاقا به درستی اذعان کرد که یکی از چالش‌های اصلاح طلبان عملکرد،   کارنامه و  دستاوردی است که باید به جای می‌گذاشتند.

مردم لیست ائتلاف را لیست اصلی می‌دانند

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره  وضعیت لیست نامزدهای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه  آخرین ارزیابی‌ها و نظر سنجی‌ها حاکیست مردم فهرست شورای ائتلاف را در سراسر کشور فهرست اصلی و نتیجه یک کار گروهی و برآیند توافق اکثریت تشکل‌ها، احزاب، جریان‌های دانشگاهی، کارگری، کارمندی،  صنفی و ... می‌دانند. ، گفت: اعتماد به فهرست اصولگرایان روند صعودی دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر این باوریم که سخنان مقام معظم رهبری پیش از انتخابات نیز در تبیین چارچوب های انتخابات و انتخاب اصلح هم کمک خواهد کرد که مردم مسیر را بهتر بشناسند.

محور برنامه های ائتلاف اقتصادی است

مجتبی شاکری با بیان اینکه   اگر از مردم سوال کنید که  از نگاه شما چیست می‌گویند اقتصاد و معیشت، گفت: ما با یک برنامه اقتصادی و لیستی با رویکرد تحول اقتصادی به میدان آمده‌ایم. خواسته اصلی مردم نجات اقتصاد کشور از این وضعیت و گروگانگیری و شرطی کردن اقتصاد کشور در برابر برجام و تحریم‌های آمریکا است.

وی تصریح کرد: حتی در مصاحبه دیروز آقای روحانی هم به وضوح می‌شد احساس کرد که ایشان هنوز هم  چشم دوخته است به اینکه اروپایی‌ها کاری انجام دهند و آمریکایی‌ها تحریم‌ها را کاهش دهند. در حالی که اگر بجای این رویکرد به صدای مردم گوش می دادند و به توان داخلی اتکا میکردند امروز در این وضعیت نبودیم.

وی با اشاره به اینکه  اصلاح و نجات اقتصاد محور اصلی برنامه شورای ائتلاف است و مجلس یازدهم با این رویکرد باید شکل بگیرد، اظهار داشت: بر همین مبنا یک سوم از نامزدهای ائتلاف اقتصاددان هستند و نیمی از نامزدها را چهره‌های جوان و با انرژی شکل می دهند تا مجلس را آمده یک پوست اندازی کنند. مجلس یازدهم باید متناسب با تراز و جایگاه نظام در منطقه و جهان شکل بگیرد. مجلسی که بتواند پشت اقتدار نظام در برابر فشارها و تهدید ها بایستد.

دوستان اصولگرا از دادن لیست های فرعی پرهیز کنند

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به اینکه در روزهای اخیر متاسفانه شاهد انتشار چند لیست مختلف با برخی تغییرات در اسامی در حاشیه فهرست اصلی اصولگرایان بوده ایم که پدیده خوبی نیست و باید متوقف شود. امیدواریم در روزهای باقی مانده این دوستان با مذاکره  به درک مشترک برسند.

وی افزود:  دوستان دلسوز انقلاب باید با سعه صدر و شناخت دقیق شرایط از دادن فهرست‌های متعدد و فرعی و با جایگزین کردن برخی از نامزدها پرهیز کنند زیرا چنین لیست‌هایی نه تنها ممکن است کمک کننده نباشد که به تشتت آرا  و سخت شدن انتخاب رای دهندگان منجر شود.

از خودگذشتگی و فکر کردن به منافع بالاتر برای مردم و نظام لازم است و الان باید پرهیز کنیم از هر اختلاف و کاری که بجای روشن کردن راه ممکن است  یک مسیر انحرافی ایجاد کند.

جریان مثبت انصراف‌ها به نفع ائتلاف

البته در مقابل شاهد پدیده مثبت و خوب انصراف بسیاری از چهره های انقلابی به نفع فهرست اصلی اصولگرایان و شورای ائتلاف بوده ایم که بیانگر قوت روحیه انقلابی  و مردم گرایی نامزدها در این جبهه هستیم.

الان زمان آسیب شناسی رفتار دوستان جبهه پایداری نیست

شاکری در پاسخ به سوال دیگری درباره دو لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم گفت:بهتر این بود که دوستانم ما در جبهه پایداری هم به مجموعه شورای ائتلاف که متشکل از ۱۲ حزب و تشکل و صنف سیاسی است می‌پیوستند ولی به هر دلیل نشد. الان دیگر موقع آن نیست که بخواهیم آسیب شناسی کنیم چرا نشد. الان باید تلاش کنیم مشترکات را بالا ببریم تا مردم بتوانند یک حضور قاطع و متقن داشته باشند. اختلاف و انتقاد و تخریب به حضور و مشارکت و شور انتخاباتی لطمه می‌زند. هر آنکه را مردم بپسندند فرقی نمی‌کند زیرا هدف همه جریانهای اصولگرا مشترک است.

امکان ائتلاف و همکاری با پایداری‌ها پس از انتخابات هم هست

وی خاطرنشان کرد:امکان ائتلاف در مجلس و پس از انتخابات وجود دارد و همکاری در داخل پارلمان حتما میان ما شکل خواهد گرفت و این یک امر قطعی است. لذا الان باید مترمکز باشیم بر رونق انتخابات و کمک به مردم برای انتخاب بهتر. الان لحظه عملیات است و همه باید به اهداف از پیش تعیین شده فکر کنیم.

پیش بینی ما تا کنون و بر مبنای اینکه همه جریانها برای ارائه فهرست رقابت دارند نشان میدهد که رقابت خوبی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.