۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۷
کد خبر: 695553

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در جریان نشست مشترک در مسکو در ارتباط با تحولات ادلب سوریه به توافقاتی برای آتش بس دست یافتند.

توافق روسیه و ترکیه برای آتش بس در ادلب

قدس آنلاین: به گزارش راشاتودی، رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در جریان نشست مشترک در مسکو در ارتباط با تحولات ادلب سوریه به توافقاتی دست یافتند.

در این ارتباط گزارش شده که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با کاهش تنش در جریان تحولات ادلب واقع در شمال سوریه به توافق دست یافتند.

اعلام توافق بر سر کاهش تنش در ادلب سوریه در جریان نشست خبری مشترک اردوغان و پوتین صورت گرفته است و در این ارتباط دو طرف بیانیه‌ای را منتشر کردند.

در این نشست خبری، ولادیمیر پوتین بر علاقه کشورش در ارتباط با ادامه همکاری‌ها با ترکیه در چارچوب توافق آستانه درباره سوریه تاکید کرد.

پس از پوتین، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه نیز در حضور خبرنگاران اعلام کرد که آتش بس مورد توافق قرار است از نیمه شب امشب آغاز شود، هرچند نظامیان ترکیه حق واکنش در برابر هر حمله‌ای را خواهند داشت.

کمک به غیرنظامیان و آغاز گشت زنی مشترک در مناطق حومه ادلب از جمله دیگر موارد مورد توافق در مذاکرات اخیر صورت گرفته میان رهبران ترکیه و روسیه اعلام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.