شبکه خبری بی‌بی‌سی اعلام کرد که تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان به بیش از ۴۶۰۰ نفر رسیده است.

افزایش چشمگیر قربانیان کروناویروس در ایتالیا

به گزارش قدس آنلاین، ایتالیا با افزایش تعداد قربانیان ابتلا به کروناویروس اکنون بیشترین میزان تلفات در جهان پس از چین را دارد.

در کره جنوبی نیز ده‌ها هزار نفر در خانه‌های خود در قرنطینه هستند.

در استرالیا، دولت این کشور کمیته مشورتی ویژه‌ای برای مناطق بومی نشین ایجاد کرده تا به شیوع کروناویروس رسیدگی کند. بومیان استرالیا نسبت به سایر مردم این کشور از خدمات بهداشتی کمتری برخوردارند.

شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته و در بسیاری از کشورها برای اولین بار ابتلا به این ویروس گزارش شده است. در جهان تا کنون بیش از ۳۰۰۰ نفر جان خود را به خاطر ابتلا به کروناویروس از دست داده‌اند که بیشترین قربانیان چینی بوده‌اند.

در چین هیچ مورد جدید ابتلا برای دومین روز متوالی در خارج از شهر ووهان ثبت نشده است. در شهر ووهان نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، شیوع ویروس با سرعت فعلی را نگران کننده خوانده و از کشورها خواسته است مقابله با گسترش ویروس را در اولویت قرار دهند.

واتیکان، صربستان، اسلواکی، پرو و توگو از کشورهایی هستند که اولین مورد ابتلا را گزارش کرده‌اند.

خبرها حاکیست یک مرد حدودا ۸۰ ساله، دومین فردی است که در انگلیس به خاطر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، فرانسه هم به جمع کشورهایی پیوست که مدارس را تعطیل می‌کند و کانادا اولین مورد ابتلا به ویروس بدون سفر به خارج و بدون تماس با فرد مبتلا را گزارش کرده است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.