شیراز- شمار مبتلایان به ویروس کرنا در استان فارس به بیش از ۹۴ نفر رسیده است و لذا همین موضوع بسیاری از مسئولان را بر آن داشته تا بسیاری از تفرجگاه‌ها و اماکنی را که به‌نوعی موجب تجمع مردم می‌شود تعطیل اعلام کنند.

اماکن گردشگری و تاریخی فارس تعطیل شدند/سلامتی مردم مهم‌تر است

به گزارش قدس آنلاین در حال حاضر بسیاری از تفرجگاه‌ها مانند «بهشت گمشده» که دارای خدمات رفاهی عمومی است، با دستور مسئولان به مدت نامعلوم تعطیل‌شده است لذا ادامه فعالیت مجموعه تاریخی تخت جمشید و یا اماکن تاریخی دیگر  طی هفته گذشته موجب شد تا صدای بسیاری از مردم در فضای مجازی بلند شود.

درحالی‌که شهردار شیراز اعلام کرده است مسافران و هم‌وطنان عزیز از سفر به شیراز در عید نوروز خودداری کنند و اداره آموزش‌وپرورش نیز تمام اسکان مسافران در اماکن آموزشی لغو کرده است اما  ادامه فعالیت در مجموعه تاریخی تخت جمشید موجی از اعتراضات مردمی را در هفته گذشته به همراه داشت.

گفتنی است این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم پیشنهاد داده است با توجه به نامه ارسالی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به شورای تأمین سلامت و استانداری فارس مبنی بر تعطیلی مراکز گردشگری در ایام نوروز باهدف کنترل بیماری و جلوگیری از انتشار این ویروس، اسکان میهمانان نوروزی در شیراز و فارس می‌بایست به‌طورجدی لغو شود.

تقاضای کاربران فضای مجازی

با انتشار صحبت‌های بهمن مردانی مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرودشت که از ضدعفونی کردن روزانه مجموعه جهانی تخت جمشید  خبر داده بود لذا  بسیاری از کاربران فضای مجازی به این اقدامات  واکنش‌های تند نشان داده و بیان کردند: ضدعفونی شدن اماکن تاریخی بخصوص تخت جمشید کافی نیست و این اماکن بهتر است از اکنون تا بعد از تعطیلات نوروزی تعطیل شوند.

بسیاری از کاربران مدعی شدند درحالی‌که آستان مقدس حضرت شاه‌چراغ (ع) به‌عنوان کانون اصلی زیارت و سیاحت در استان فارس این روزها با محدودیت مراجعه مواجه است ، چرا نباید این محدودیت‌ها در اماکن فرهنگی و میراثی مثل تخت جمشید ، حافظیه و آرامگاه سعدی اعمال شود؟

آن‌ها این سؤال را مطرح کردند که آیا ضدعفونی کردن مثلاً شیشه‌ها و حفاظ‌های اطراف تخت جمشید می‌تواند جلوی انتشار ویروس کرونا را بگیرد ؟

کاربران فضای مجازی هم چنی نوشتند: نماز جمعه به‌عنوان بزرگ‌ترین همایش هفتگی وحدت و میثاق باارزش‌های انقلاب به تعطیلی انجامید آیا اجتماع چند هزارنفری مسافرانی که به دیدن تخت جمشید می‌آیند و با هر عطسه و سرفه انبوهی از ویروس را سرازیر ریه‌های دیگران می‌کنند نباید به‌عنوان یک خطر بزرگ تلقی شود؟

برخی از کاربران فضای مجازی نیز ضدعفونی کردن پی‌درپی آثار باستانی و سنگ سازه‌های تخت جمشید را عاملی برای نابودی این آثار دانسته‌اند و آن را در فرسایش بیشتر این آثار مؤثر می‌دانند و خواستار تعطیلی بی‌قیدوشرط تخت جمشید تا مساعد شدن اوضاع شده‌اند.

اماکن گردشگری تا اطلاع ثانوی تعطیل

در همین رابطه جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا روز شنبه گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تمام اماکن گردشگری، تاریخی و اقامتی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

عبدالرضا قاسمپور  افزود:  هرگونه فعالیت گردشگری در استان فارس ممنوع است و هیچ کدام از شهروندان حق ندارند منازل، باغ ها، ویلاها یا هر مکان دیگر را به مسافران و گردشگران اجاره دهند.

قاسمپور افزود:  هتل ها، مهمان پذیرها، مدارس و مسافرخانه ها و سایر اماکن نیز تعطیل است، همچنین تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی های آژانس های مسافرتی، دفاتر گردشگری و خدمات توریستی تعطیل خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت، برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها باید از دایر شدن کمپ و چادر جلوگیری کنند و در این زمینه مراقبت لازم صورت بگیرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه مجموعه های میراث تاریخی و گردشگری در جهت پیشگیری از ویروس کرونا تعطیل است، به هموطنان توصیه کرد سفر به استان فارس را تا اطلاع ثانوی به خاطر سلامتی خود و سایر هموطنان به تاخیر بیندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.