بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مصادیق کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط وام‌هایشان خواهند بود را اعلام کرد.

مشاغلی که مشمول تنفس ۳ ماهه اقساط تسهیلات شدند

به گزارش قدس آنلاین، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مصادیق کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط وام‌هایشان خواهند بود را اعلام کرد.

در پی مصوبه شورای پول و اعتبار در مورد کمک به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده‌اند، مصادیق کسب و کارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده است، اعلام شد.

عناوین بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و شامل امکان بهره‌مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفند ۹۸ و دو ماهه اول سال ۹۹ شده‌اند، به شرح زیر است:

۱. مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

۳. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی
۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری
۵. تولید و توزیع پوشاک
۶. تولید و توزیع کیف و کفش
۷. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه
۸. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی
۹. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی
۱۰. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

مراتب به قید فوریت به تمامی واحدهای بانک‌‏ ها و مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل می‌آید.

یادآور می‌شود، وام‌های اقساط قرض‌الحسنه کلیه اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک‌ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدی ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
    0 0
    ما که قسط مسکن داریم والان بیکار شدیم باید چکار کنیم تورا بخدا تبعیض نکنید