نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در کشور باید یک سیاست‌گذاری در مقابله با کرونا انجام شود، اما در عرصه برنامه‌ریزی این مرکزیت و تمرکز برنامه‌ها را ناقص می‌کند.

برنامه‌ریزی متمرکز، مشکلات جدید ایجاد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این استان، ضمن تبریک ایام ولادت اهل بیت(ع)، اظهار کرد: میلاد امام حسین (ع)، حضرت اباالفضل العباس (ع) و زین‌العابدین (ع) را تبریک می‌گویم، به پاسداران عزیز روز پاسدار و به جانبازان ایثارگر روز جانباز را تبریک عرض می‌کنم.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ادامه داد: امیدوارم با عنایت حضرت اباالفضل که باب‌الحوائج هستند، این بلیه از قاطبه مسلمانان برطرف شود، همه عزیزان درگیر ما عافیت پیدا کنند و همه شما بزرگوارانی که با اخلاص در این عرصه خدمت می‌کنید، از عنایات خاصه قمر بنی‌هاشم برخوردار باشید.

فعالیت جامعه پزشکی، آمیخته با اخلاصی ارزشمند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند جامعه پزشکی در عرصه درمان و علاج این بیماری، خاطرنشان کرد: در این استان خدمات ارزشمند درمانی و پزشکی که انجام گرفته، نه‌تنها خود خدمات بلکه جامعیت خدمات قابل‌ تقدیر است، از نوع فعالیتی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام می‌دهند، اخلاص می‌بارد، فعالیت عزیزان خواهر و برادر پزشک و پرستار آمیخته با اخلاص ارزشمندی است که ظهور و بروز نیز دارد و جامعیت این خدمات ذی‌قیمت است.

آیت‌الله علم‌الهدی به خدمات ارزشمند روحی به بیماران و اطرافیان آنان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های ارزشمندی که در تسلی دادن افراد در درمان‌های روحی و روانی انجام می‌گیرد در کنار درمان بیماری، خیلی ارزشمند است و از نهادهای ارزشمندی که با دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و استان همکاری دارند، سپاه پاسداران، آستان قدس رضوی، ارتش، نیروی انتظامی و دیگر مراکز نیز متشکرم.

وی ضمن تقدیر از بخش خصوصی و افراد خیر در پشتیبانی از خدمات درمانی، فضلا و علمای حوزه علمیه در فعالیت‌های جهادی و تغسیل اموات و حمایت‌های ارزشمند شهردار مشهد از این فعالیت‌ها، افزود: این زحمات ان‌شاءالله تنها به این تقدیرها و قدردانی‌ها تمام نمی‌شود، از همه بالاتر همه شما عزیزان خدمتگزار متدین و متعبد هستید و براساس عقیده و ایمانی که شما دارید، بر مبنای وعده قرآن یک در ۷۰۰ در درگاه خداوند اجر و مزد دارید.

توجه به عوارض اجتماعی بیماری

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به امکانات درمانی موجود در این استان، بیان کرد: خوشبختانه خدمات گسترده درمانی به‌خوبی انجام می‌گیرد، با عنایت امام هشتم (ع)، در بیمارستان‌ها امکانات وسیعی وجود دارد که باید مجهز شود، در عین‌حال، این خدمات گسترده درمانی که در بیمارستان‌ها اجرا می‌شود به مدیریت هماهنگ نیز احتیاج دارد که اگر بعضی مراکز در مضیقه هستند، مراکز دیگر باید وارد خط کار شوند و حداکثر استفاده از ظرفیت‌ها شود که موجب توسعه خدمات به مردم می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: تا امروز مردم همکاری کردند، جامعه ما جامعه‌ای مقاوم است، آنچه امروز کشور و جامعه ما را از کشورهای پیشرفته دنیا ممتاز کرده، مبانی اعتقادی و مقاومت‌های مردم ما نسبت به هر دستوری که صادر می‌شود، است اما این را باید بدانیم این بنیه و مقاومت مردم حدی دارد.

سیاست‌گذاری متمرکز اما برنامه‌ریزی باید بومی باشد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: آنچه نظر داده شد، ناقل افراد هستند، بنابراین، ارتباطات اجتماعی تا اینجا محدود می‌شود «از روزی که وجود اقدس امام هشتم به شهادت رسیده بودند، در حرم بسته نشده بود اما الآن بسته شد»، این کار شده ولی می‌بینیم با همه محدودیت‌هایی که در ارتباطات ایجاد شده، آمار روز افزون است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: وجود ستاد ملی مبارزه با کرونا در عرصه سیاست‌گذاری‌ها لازم است، در کشور باید یک سیاست‌گذاری در مقابله با کرونا انجام شود، اما در عرصه برنامه‌ریزی این مرکزیت و تمرکز برنامه‌ها را ناقص می‌کند، در هر استانی با یک وضع خاص و فرهنگ بومی ویژه روبه‌رو هستیم، با چالش‌ها و برتری‌های خاص آن استان مواجه هستیم، اینکه برنامه‌ای طراحی شود و از خراسان رضوی تا کهگیلویه و بویراحمد همان برنامه اجرا شود، مقداری کوتاه‌اندیشی و کوتاه‌بینی است.

برنامه‌ریزی متمرکز، مشکلات جدید ایجاد می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: سیاست‌گذاری، مدیریت و نظارت باید متمرکز باشد، اما متمرکز کردن برنامه‌ریزی، از دست دادن سلسله امکانات و امتیازاتی است که در برخی استان‌ها وجود دارد و ایجاد سلسله مشکلاتی است که در برخی استان‌ها به وجود می‌آید، برنامه‌ریزی باید از این تمرکز دربیاید و هر استان بتواند در نوع درمان‌های پزشکی و مواجهه با عوارض اجتماعی و اقتصادی.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.