۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 701749

دکتر "محمدتقی صراف" استاد پیشکسوت گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی و حکیم شناخته شده برای چند نسل از شهروندان مشهدی، بامداد امروز دوم اردیبهشت ماه پس از دهه ها خدمت در عرصه طبابت، در سن ۹۲ سالگی به دیار باقی شتافت

استاد نامدار دانشگاه پزشکی مشهد درگذشت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر صراف در طول عمر با برکت خویش علاوه بر تربیت صدها پزشک در دوره‌های عمومی و تخصصی، موفق به تالیف کتاب های متعدد، تدوین و چاپ ۸۱ مقاله در مجلات ایرانی و خارجی و مشارکت در طرح های تحقیقاتی بین المللی شده بود.

وی تا ماه‌های پایانی عمرش لحظه‌ای از خدمت به کودکان بیمار دست برنداشت و برای ارتقای سلامت جامعه تلاش کرد و سرانجام سحرگاه امروز دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انتشار پیامی درگذشت دکتر صراف را به جامعه پزشکی و خانواده آن حکیم روانشاد تسلیت گفت.

دکتر محمدحسین بحرینی  در این پیام نوشت: چرخش ایام بار دیگر ما را در عزای عزیزی مهربان و همکاری دلسوز نشاند. عروج دکتر صراف که عمر با برکت خویش را با همت وصف‌ناشدنی صرف پیشبرد علم و خدمت به مردم نمود ضایعه جبران ناپذیری برای جامعه پزشکی و دانشگاهی است.

وی افزود: دکتر صراف استادی فرزانه، دلسوز، فداکار و نمونه یک انسان مهربان، نجیب و مسوولیت پذیر بود که جای خالی وی به سادگی پر نخواهد شد اما اطمینان دارم سپیدپوشان این دیار با ایمان و عزمی راسخ راه استاد را ادامه خواهند داد.

دکتر محمدتقی صراف سال ۱۳۰۷ در یزد متولد شد و پس از طی دوران ابتدایی و دبیرستان، در دانشکده پزشکی مشهد پذیرفته شد.

مرحوم صراف پس از گذراندن دوره های تخصصی و فوق تخصص در رشته کودکان پزشکی بلندآوازه و متبحر در شهر مشهد و به عنوان یکی از پیشتازان پی‌ریزی پایه‌های نظام مند درمان تخصصی و علمی کودکان شناخته شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.