مدیر نظارت و ارزیابی ملزومات و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۰ کارگاه تولید ماسک ویژه کادر پزشکی و ماسک معمولی برای استفاده عموم مردم هم اکنون در مشهد و چناران فعال است و کمبودی از این بابت وجود ندارد.

فعال بودن ۱۰ کارگاه تولید ماسک در مشهد و چناران

به گزارش قدس آنلاین، مدیر نظارت و ارزیابی ملزومات و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اکنون سه کارگاه تولید ماسک برای کادر درمانی در شهرک صنعتی مشهد و یک کارگاه هم در شهرک صنعتی چناران فعال است.
 محمد ابراهیم شوشتری افزود: در کنار تولید کارگاه‌های صنعتی برای تولید ماسک، مجوز تولید ماسک معمولی ویژه عموم مردم نیز برای فعالیت ۶ کارگاه تولیدی ارائه شده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه اکنون نگرانی بابت نبود یا کمبود اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کادر درمانی کرونایی‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود ندارد.
مدیر نظارت و ارزیابی ملزومات و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در بحث تأمین ملزومات ویژه کادر درمانی ورود پیدا کردیم و انواع ماسک‌های ساده و ۹۵N و همچنین لباس و شیلد مورد نیاز را تأمین کرده و در اختیار مدافعان سلامت قرار دادیم.
شوشتری افزود: پس از راه‌اندازی کارگاه‌های مزبور با تولیدات مناسبی که صورت گرفت تا حد زیادی مشکلات موجود برطرف شد و این دغدغه‌ها با ذخیره‌سازی مناسبی که در انبارها صورت پذیرفت به‌ شدت کاهش یافت.
وی اضافه کرد: در این مدت ۲۸۵ هزار ماسک ۹۵N، صد هزار لباس یک تکه و تأمین کامل شیلد، آستین، کاور کفش و دستکش با همکاری خیران در میان مدافعان سلامت سه مرکز درمانی قائم (عج)، امام رضا (ع) و شریعتی در مشهد توزیع شده است.
هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.