جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تشکل های انقلابی تخصصی پزشکی در نامه ای سرگشاده به وزیر بهداشت خواستار بازگشایی حرم مطهر رضوی شدند.

نامه سرگشاده به وزیر بهداشت درباره بازگشایی حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در این نامه سرگشاده آمده است :

جناب اقای دکتر نمکی، وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی

سلام علیکم ؛

با احترام بدینوسیله جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تشکل های انقلابی تخصصی پزشکی متشکل از متخصصین حوزه سلامت، که قبلا در ابتدای اسفند ۹۸ همزمان با شروع همه گیری کووید-۱۹ با درک شرایط کشور و به دلایل متعدد، در نامه ها و جلسات متعدد متقاضی ایجاد محدودیت های جدی برای پیشگیری از اشاعه ویروس منحوس کرونا در شهر مشهد و استان خراسان رضوی من جمله تعطیلی مراسم و تجمعات مذهبی، اقامه نماز جمعه و جماعت در مساجد و تعطیلی موقت حرم مطهرشده و آن را اقدامی کاملا بجا و در راستای دفاع از تصمیم مسئولین بهداشتی کشور و استان اعلام نموده بودیم، اینک با گذشت بیش از ۱ ماه از عادی سازی بسیاری از شرایط کشور در بخش های مختلف اعم از حمل و نقل عمومی، بازار، ادارات،کارخانجات، اصناف و... و گذر از پیک های محتمل برای بیماری که به لطف خدا با هیچکدام به صورت جدی مواجه نشدیم، ناظر به شواهد علمی و اپیدمیولوژیک موجود، اظهارات متخصصین امر و بسیاری از ابعاد بیماری که امروز دیگر همچون ۲ ماه پیش ناشناخته نیست، با توجه به مطالبات مردمی و نیاز گسترده جامعه در حوزه سلامت روانی و معنوی به عنوان یک نیاز اساسی، با لحاظ نمودن موارد ذیل در شرایط حاضر خواستار تسریع در بازگشایی تدریجی حرم مطهر امام رضاعلیه السلام همراه با تدابیر ویژه و مدیریت کنترل شده مرحله ای در حرم مطهر و فضاهای اطراف آن می باشیم.

۱. احتمال بسیار پایین شیوع کرونا در زیارتگاه ها و اماکن متبرکه نسبت حمل و نقل عمومی و فروشگاه ها مبتنی بر مطالعات

۲. گزارشات مربوط به کاهش آمار ابتلاء، شیوع و فوت شدگان

۳. منتفی شدن اغلب شرایط موجود در زمان اعمال محدودیت ها بر زیارت حرم مطهر

۴. برطرف شدن بسیاری از ابهامات اپیدمیولژیک و کنترل مجامع ذیربط علمی و آماری بر بسیاری از جنبه های بیماری

۵. فراهم شدن تجهیزات و امکانات بهداشتی به منظور پیشگیری و خصوصا سابقه و تجربه خوب اقدامات کنترلی در مجموعه آستان قدس رضوی که در این برهه نیز میتواند به صورت گام به گام موازین بهداشتی را به درستی اجرا نماید.

امید است اینک که به لطف الهی مردم جامعه پزشکی را بعنوان نماد ایثار و از خود گذشتگی پذیرفته اند و به آنها و مسئولین سلامت کشور اعتماد کرده اند، ما نیز با زمان شناسی علمی و مؤمنانه همچنان که نسبت به معیشت و اقتصاد جامعه بی تفاوت نبودیم، نسبت به فراهم آوردن شرایط بهره مندی زوار حضرت رضا علیه السلام و تشرف مومنین و بهره مندی از برکات و موهبات حضرت در ایام ماه مبارک رمضان نیز بی تفاوت نباشیم و وظایف خود را در این زمینه مهم نیز به درستی انجام دهیم.

دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد           سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی

بسیج اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد                                         بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

انجمن اسلامی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد              انجمن اسلامی پزشکان خراسان رضوی

جمعی از اساتید دانشگاه و متخصصین رشته های پزشکی و دانشجویان علوم پزشکی خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.