۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 709851

خراسان رضوی دیروز از وضعیت قرمز بیماری کرونا عبور کرد و زنگ هشدار بالا برای این استان به صدا درآمد. آنچنان که دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد (به صدا و سیمای مرکز خراسان) گفت، روز گذشته برای نخستین بار طی دو ماه گذشته، تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه از مرز ۶۰۰ نفر گذشت.

قدس آنلاین: خراسان رضوی دیروز از وضعیت قرمز بیماری کرونا عبور کرد و زنگ هشدار بالا برای این استان به صدا درآمد. آنچنان که دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد (به صدا و سیمای مرکز خراسان) گفت، روز گذشته برای نخستین بار طی دو ماه گذشته، تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه از مرز ۶۰۰ نفر گذشت.

وی همچنین متذکر شد تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در روزهای اخیر به ویژه در مشهد، سیر صعودی داشته است و روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند.

رئیس اطلاع‌رسانی بیماری کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با بیان اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بخش سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است، می‌گوید: در یک هفته اخیر روزانه نزدیک به ۴۰۰ نفر مشکوک به کرونا به اورژانس بیمارستان‌های مشهد و همچنین حدود ۵۰۰ بیمار مشکوک به کرونا برای انجام تست به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در این شهر مراجعه کرده‌اند و آمار افراد مبتلا به کرونا در خراسان رضوی سیر صعودی داشته است.

در همین زمینه گزارش‌های دریافتی از وزارت بهداشت حاکی است با توجه به عبور از وضعیت قرمز کرونا در مشهد و خراسان رضوی، احتمال بازگشت برخی محدودیت‌ها برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری وجود دارد.

این درحالی است که کارشناسان، کاهش چشمگیر باور و اعتقاد عملی مردم به رعایت مسائل بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا را عامل اصلی وضعیت کنونی دانسته و تأکید می‌کنند چنانچه این روند ادامه یابد، خیلی زود باید منتظر بحرانی تازه در ارتباط با این بیماری همه‌گیر باشیم، چراکه از چند هفته قبل و به دنبال برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌های دوران اوج بیماری کرونا در کشور و نیز عادی شدن فعالیت‌های اجتماعی، حرفه‌ای و اقتصادی، بیم کمرنگ شدن رعایت بهداشت و اوج‌گیری دوباره این بیماری وجود داشت و ما نیز به نوبه خود نسبت به تبعات آن بارها هشدار و تذکر دادیم.

درعین حال آنچه نباید می‌شد، اتفاق افتاد و برای نخستین بار تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مشهد و استان از مرز ۶۰۰ نفر گذشت؛ در حالی که یکی دو روز پیش از آن براساس اعلام رسمی این رقم ۳۵۰ نفر بود. بدون تردید این جهش ناگهانی در آمار مبتلایان و مراجعان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بیانگر همان بی‌توجهی مردم به حفظ سلامت خود و اطرافیانشان است که مدام مورد اشاره و انتقاد پزشکان و کادر درمانی قرار داشته و همچنان بر این نکته تأکید دارند با توجه به این واقعیت که نمی‌توان فعالیت‌های اداری، اقتصادی و حتی تعاملات اجتماعی را تا رفع خطر کامل کرونا تعطیل نگاه داشت، باید تمام فعالیت‌ها و زندگی روزانه خودمان را با شرایط پرخطر کنونی هماهنگ کرده و نگذاریم به خاطر بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به مراقبت‌های بهداشتی، دامنه شیوع کرونا گسترش یابد.

برای این منظور تنها کافی است ضمن خودداری از شرکت غیرضروری در اجتماعات، فاصله ایمن (۱.۵ متری) را در تعاملات اجتماعی حفظ و حتماً از ماسک استفاده کنیم. همچنین هنگام کار، خرید و فروش و یا به خانه بردن اجناس و کالاهای مختلف، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و مراقب سلامت خود و اطرافیانمان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.