معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از اجرای نمایش‌های خیابانی در دهه ولایت و ماه محرم خبر داد.

اجرای نمایش‌های خیابانی در دهه ولایت و ماه محرم

به گزارش قدس آنلاین، صدرا یوسفی بیان کرد : شیوع ویروس کرونا، کسب‌وکار بسیاری از هنرمندان را با معضلاتی روبه‌رو ساخت. از این رو لایحه‌ای در راستای حمایت از گروه‌های نمایشی به شورای اسلامی شهر مشهد ارسال شد که هم‌اکنون به تصویب نیز رسیده است.
وی پیرامون فراخوان جشنواره «تئاتر کنار مردم» بیان کرد: هنرهای نمایشی در روحیه‌بخشی و افزایش نشاط و شادابی شهروندان تأثیر بسزایی دارد و از سویی دیگر، مراجعه مردم به تماشاخانه‌ها در شرایط فعلی، امکان‌پذیر نیست. از این رو فراخوان جشنواره نمایش خیابانی «تئاتر کنار مردم» منتشر و آثار قابل‌توجهی از سوی هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: حدود ۲۰۰ نمایش خیابانی برای اجرا در نقاط مختلف مشهد در نظر گرفته شده که با موضوعاتی همچون شعار سال و رونق تولید، فرهنگ رضوی و معرفی مفاخر خراسان برای شهروندان اجرا خواهد شد.
یوسفی ادامه داد: در تلاش هستیم تا این نمایش‌های خیابانی را در دهه ولایت و از عید قربان تا غدیرخم به مرحله اجرا برسانیم.
وی همچنین با اشاره به اجرای نمایش خیابانی در ماه محرم تصریح کرد: در این مجموعه برنامه، نمایش‌های «رندان تشنه لب» با هدف ترویج شعائر عاشورایی اجرا خواهند شد. این نمایش‌ها با محوریت پرده‌خوانی و تعزیه‌خوانی طراحی شده‌اند تا روایت‌های عاشورایی را با زبانی گویا به شهروندان منتقل کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.