آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به تولید فیلم موهن آمریکایی-صهیونیستی گفت: این اهانت‌ها روز به روز چهره مزورانه مدعیان دروغین حقوق بشر را برای توده‌‌ها آشکارتر کرده و بیش از پیش آنها را در افکار عمومی جهان رسوا می‌کند.

آ‌یت‌الله هاشمی شاهرودی:«انکار هولوکاست» خط قرمز آمریکا در آزادی بیان است

به گزارش  فارس، ‌آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی در ابتدای نخستین جلسه درس خارج فقه خود، ضمن اشاره به ساخت فیلم موهن در غرب و اهانت به ساحت قدسی رسول مکرم اسلام، انتشار این فیلم موهن را نشانه تزویر و دروغ‌گویی غرب مدعی تمدن و حقوق بشر دانست.

وی با بیان اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به اقرار توده‌های مختلف مردم جهان به عنوان چهره‌‌ای از انسان کامل مطرح است، به نقش بی‌بدیل رسول گرامی اسلام در ترویج و توسعه ارزش‌های الهی و اخلاقی اشاره کرد و اظهار داشت: تأکیدات، سفارش‌ها و نوع تربیتی که پیامبر بزرگوار اسلام نسبت به حفظ قداست و کرامت انبیاء الهی مانند موسی و عیسی علی نبینا و علی آله و علیهما السلام و مقدسات سایر ادیان در پیش گرفته بودند، سبب شد ارزش‌های دینی میان تابعین ادیان دیگر نیز پررنگ‌تر و عمیق‌تر شود.

هاشمی شاهرودی پس از اشاره به این موارد افزود: حال این شخصیت عظیم که حق بزرگی نه تنها بر امت اسلامی بلکه بر همه بشریت دارد، در جهانی که داعیه تمدن و دفاع و حفظ حقوق انسان‌ها را دارد، در برابر چشم قریب به دو میلیارد مسلمان مورد چنین اهانت و توهینی قرار می‌گیرد و درد آورتر اینکه سردمداران آمریکا برای توجیه این عمل شنیع و بازسازی چهره جهانی خود، از بهانه آزادی بیان و آزادی رأی انسان‌ها استفاده می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با طرح این سؤال که آیا اهانت به انسان‌های بزرگ و مقدسات جمعیت فراوانی از مردم جهان، مصداق آزادی بیان و رأی است؟ به محکوم و مجازات شدن «روژه گارودی» اندیشمند فرانسوی اشاره کرد که در آثار خود، بدون اهانت و توهین هولوکاست را مورد تشکیک و سؤال قرار داده بود.

هاشمی شاهرودی این موضوع را نشانه واضحی بر دوگانگی سیاست آمریکا و همپیمانان غربی‌اش در برخورد با شعار آزاد بیان ارزیابی کرد.

وی با تأکید بر اینکه این گونه اهانت‌ها چهره مزورانه و دروغین دشمنان اسلام را در دفاع از حقوق انسان‌ها روز به روز در برابر نگاه مردم جهان آشکارتر و آنها را بیش از پیش در افکار عمومی جهان رسوا می‌‌کند، ابراز امیدواری کرد که این حرکت غیرانسانی و جنایت‌بار، موجبات وحدت هر چه بیشتر امت اسلامی را در دفاع از کیان اسلام و عدم اعتماد به دشمنان قسم خورده اسلام قرآن فراهم کند.

رئیس شورای عالی حل اختلاف بین قوا، در ادامه سخنان خود ضمن عرض تسلیت این مصیبت عظمی به ساحت قدسی امام زمان(عج) ابراز داشت: اگر نسبت به سلمان رشدی خبیث، حکم تاریخی امام راحل عظیم‌الشأن به درستی اجرا می‌شد اکنون شاهد اینگونه اهانت‌ها نبودیم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: این باید درس عبرتی برای برخی گروه‌های افراطی و سلفی‌گری باشد که دست در دست آمریکا و غرب قرار داد‌ه‌اند و در نهایت اعتماد به آنها در بعضی کشورهای اسلامی مانند سوریه، به اسم آزادی و دموکراسی، با اسلحه‌ای که از آنها دریافت کرده‌اند به فعالیت‌های مسلحانه علیه حکومت مشغولند.

این استاد حوزه علمیه افزود: آن آزادی که آمریکا به ارمغان می‌‌آورد از همین نوع است که این روزها شاهدش هستیم. آزادی مورد نظر آنها آزادی در اهانت به مقدسات اسلام و پیامبر گرامی است و آنها هرگز به دنبال آزادی حقیقی مردم منطقه و کشورهای اسلامی نیستند، آزادی مورد نظر آنها آزادی اسرائیل و تحقق مقاصد شوم این رژیم نامشروع در جهان است؛ آزادی مورد نظر غرب و آمریکا از بین بردن موج عظیم بیداری اسلامی و معکوس جلوه دادن مسائل منطقه و ریشه‌کنی این بیداری بی‌نظیری است که نسل جوان را با نشاط به میدان کشیده است.

وی در پایان ضمن استمداد از ذات احدیت ابراز امیدواری کرد که با عنایات خاصه حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء اینگونه اعمال و تبلیغات سوء غرب علیه اسلام و نظام مقدس اسلامی ایران سبب ضعف و زبونی و تنفر هر چه بیشتر این قدرت‌های کاذب ـ خصوصا آمریکای جنایتکار ـ میان توده‌های مردم جهان شود.

انتهای پیام/ک


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.