مدیر گروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: منافذ سوء استفاده برخی کارمندان از مرخصی استعلاجی کرونایی بسته شده است.

 تایید مرخصی استعلاجی کرونایی کارمندان بر اساس دستورالعمل وزرات بهداشت/لیست کارمندان کرونا مثبت روزانه در اختیار استانداری قرار می گیرد

حمید رضا رحیمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دستگاه های  اجرایی  که مطابق با دستورالعمل وزارت بهداشت در مورد بیماری کرونا  که سازمان امور اداری و استخدامی آن را ابلاغ کرده است عمل نکنند مسئولیت تایید مرخصی های استعلاجی کرونایی کارمندان خود را باید برعهده بگیرند.

وی تصریح کرد:این دستورالعمل به طور واضح چگونگی تایید استعلاجی ناشی از بیماری کرونا و تایید پزشک معتمد به منظور تایید و صدور مرخصی استعلاجی  و همچنین چگونگی نحوه بازگشت به کار را اعلام کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کارمندانی می توانند از مرخصی استعلاجی به دلیلی ابتلا به ویروس کرونا استفاده کنند که تست PCR مثبت  دارای کدملی را داشته باشند،  زیرا کد ملی و مشخصات  کارمندان بخش دولتی و خصوصی  که تست های کرونا آنها  مثبت اعلام می شود  از تاریخ ۱۹خرداد ماه از سوی این دانشگاه به صورت محرمانه در اختیار معاون توسعه مدیریت و منابع  استانداری خراسان رضوی قرار داده می شود .

رحیمی با بیان اینکه منافذ سوء استفاده برخی از کارمندان  از مرخصی استعلاجی کرونایی را بسته ایم،  ادامه داد: از این رو اگر فردی باهدف سودجویی و به منظور استفاده از مرخصی استعلاجی خواسته باشد تست مثبت تقلبی کرونا ارائه دهد از طریق بررسی کدملی و نمونه آزمایش وی در  آزمایشگاه مورد نظر ،  ارزیابی صورت خواهد گرفت زیرا از نمونه هایی که در آزمایشگاه های تست کرونا وجود دارد یک نسخه نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و نتیجه روزانه آزمایش های کرونایی هر آزمایشگاه به تفکیک مثبت و منفی به صورت مستند وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر در سطح شهر مشهد جهاد دانشگاهی با تعرفه نهاد عمومی غیر دولتی   و دو آزمایشگاه نیز با تعرفه خصوصی تست کرونا را انجام می دهند که هزینه انجام آنها شامل بیمه درمانی نمی شود و طبق نظارت هایی که صورت گرفته است نیز  این ازمایشگاه ها خارج از تعرفه تعیین شده هزینه ای را از مراجعان در یافت نکرده اند.  از طرفی کسانی که به مراکز جامع خدمات سلامت مراجعه می کنند و طبق دستورالعمل نیاز به تست کرونا داشته باشند هزینه آزمایش آنها رایگان خواهد بود.  

رحیمی با بیان اینکه مشهد همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، تصریح کرد: اگر ۸۰درصد مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند و رعایت کنند اثرمثبت آن پس از ۲هفته مشخص خواهد شد، در حال حاضر تا حدودی اثرات روز های آخر هفته سوم تیرماه که مردم استفاده از ماسک را در تعاملات اجتماعی جدی گرفتند را مشاهده می کنیم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۰۰نفر در بیمارستان های مشهد به دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند که بالغ بر ۲۰.۶درصد آنها غیر بومی و خارج از خراسان رضوی  می باشند.

رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا در مبادی ورودی شهر مشهد مواردی نظیر تب سنجی و اعمال برخی محدودیت ها انجام نمی شود؛نیز تصریح کرد: در مورد تب سنجی اثبات شد که علامت غالبی در تابستان نیست از این رو انجام آن در این فصل غیر ضروری است ، در مورد اعمال محدودیت در مبادی ورودی به مشهد نیز ما نظرکارشناسی خود را به استانداری خراسان رضوی ارائه کرده ایم اما تصمیم گیری با ستاد کرونای استان است.   

انتهای پیام/   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.