برادر شهید محسن حاج حسنی کارگر شهادت را مزد اخلاص این شهید بزرگوار دانست و گفت: خلوص نیتی که برادرم داشت باعث شد که خداوند شهادت را نصیب و روزی او کند.

شهادت، مزد اخلاص شهید حاج حسنی کارگر بود/از سن ۱۸ سالگی قاری و موذن حرم مطهر امام رضا(ع) بود

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی حاج حسنی کارگر برادر شهید محسن حاج حسنی کارگر که میهمان گفتگوی معارفی جشن «شمیم ولایت» در صحن جامع رضوی حرم مطهر بود؛ گفت: برادرم نفر اول مسابقات قرآنی کشور مالزی در سال نود و چهار بود و با رتبه بسیار بالایی رکورد دار این مسابقات شد.
وی با بیان اینکه مسابقات مالزی یکی از مهمترین مسابقات قرآنی بین المللی است، اظهار کرد: در این مسابقات احتمال رتبه آوردن قاریان ایرانی بسیار کم است به خصوص اگر این قاریان شیعه باشند. به همین دلیل قاریان ایرانی در این مسابقات تقیه می کنند و به جای گفتن «صدق الله العلی العظیم» به سبک قاریان اهل تسنن«صدق الله العظیم» می گویند.
برادر شهید حسنی کارگر افزود: محسن قبل از برگزاری مسابقات به من گفت که قصد دارد در پایان تلاوت «صدق الله العلی العظیم» بگوید و دلیل او هم این بود که فردای قیامت نمی توانم جواب گوی امیرالمومنین(ع) باشم که به خاطر کسب رتبه برای گفتن نام مبارک(علی) تقیه کنم.
وی ابراز کرد: به نظر من شهادت برادرم محسن به خاطر همین کار امضا شد، چرا که این کار نشانه اخلاص او در دوستی اهل بیت(ع) بود. وقتی او در مسابقات در پایان تلاوتش«صدق الله العلی العظیم» گفت داوران بلافاصله پنج امتیاز از او کسر کردند که این کسر امتیاز در معدل کلی و رتبه او در مسابقات تاثیر زیادی داشت.
وی ادامه داد: با اینکه نتیجه این مسابقات بسیار مهم بود ولی برادرم حاضر نشد برای کسب امتیاز بیشتر از بردن نام«علی» در تلاوتش صرف نظر کند.
برادر شهید حسنی کارگر افزود: برادرم محسن بسیار مهربان و دارای اخلاق قرآنی بود و همه کسانی که با او حتی حشر و نشر داشتند به این موضوع اذعان دارند. او از سن ۱۸ سالگی قاری و موذن حرم مطهر امام رضا(ع) بود و سحر روزهای چهارشنبه برای قرائت قرآن و اذان صبحگاهی به این بارگاه مطهر مشرف می شد.
 شایان ذکر است، روز ۲ مهر ۱۳۹۴ برابر با ۱۰ ذیحجه ۱۴۳۶ قمری هم‌زمان با عید قربان در مراسم رمی جمرات در منطقه منا شهر مکه، به دلیل بی تدبیری حکومت سعودی دست کم ۲هزار و ۲۳۶ زائر خانه خدا به شهادت رسیدند که شهید محسن حاج حسنی کارگر قاری و موذن حرم مطهر رضوی از جمله این شهیدان بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.