رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: ۳۳ هزار و ۹۸۴ پست بدون تصدی در استان وجود دارد که این تعداد پست بدون تصدی در حال افزایش و تعداد کارکنان رسمی و پیمانی هم در حال کاهش است.

حدود ۳۴ هزار پست دولتی بدون تصدی در خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی  اظهار کرد : به ازای هر سه نفر که از یک دستگاه اجرایی خارج می‌شوند حداکثر ممکن است یک نفر جایگزین شود زیرا در روند استخدامی دستگاه‌های اجرایی به جز آموزش و پرورش و حوزه بهداشت و درمان که کار حساسی دارند و نمی‌توان کاهش نیروی انسانی را در آن اعمال کرد کاهش نیروی انسانی به سرعت در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این استان ۳۲ هزار و ۹۸۴ پست باتصدی وجود دارد که ۲۵ هزار و ۲۲۷ نفر کارمند رسمی و رسمی آزمایشی و هفت هزار و ۷۵۷ نفر کارمند پیمانی را دربرمی‌گیرد و  ۱۱ هزار و ۹۲۴ نفر نیز از کارکنان خراسان رضوی قراردادی هستند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: مجموع کارکنان دولت در خراسان رضوی ۴۴ هزار و ۹۰۸ نفر هستند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۲۰ نفر معادل ۵۷ درصد مرد و ۱۹ هزار و ۲۸۸ نفر معادل ۴۳ درصد زن هستند.

جمشیدی افزود: از مجموع کارمندان دولت در استان خراسان رضوی سه هزار و ۲۷۰ نفر دارای مدرک دکتری، چهار هزار و ۹۷۹ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۹ هزار و ۴۴۶ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۱۷ هزار و ۲۱۳ نفر دارای مدرک پایین تر از کارشناسی هستند.

وی ادامه داد: پارسال هفتمین آزمون استخدامی کشور برگزار شد که در این راستا از کل ۳۰ هزار پذیرش نیروی انسانی در کشور هزار و ۷۹۵ نفر مربوط به ۱۷ دستگاه اجرایی استان بود که مراحل نهایی جذب آنان در حال انجام است و ظرف یکی دو ماه آینده به مجموعه کارمندان دولت اضافه می‌شوند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: هفت هزار و ۱۱۰ پست مدیریتی شامل رییس گروه به بالا در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۵۹ پست بدون تصدی است و میانگین سن مدیران در استان ۴۷ سال است.

جمشیدی افزود: برنامه جامع اصلاح نظام اداری در ۱۰ محور به استانها ابلاغ شده است که در این راستا ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در ۶ محور انجام می‌گیرد و دستگاه‌های برتر در قالب جشنواره شهید رجایی همزمان با هفته دولت تجلیل می‌شوند.

وی ادامه داد: پارسال ۱۵ دستگاه اجرایی از خراسان رضوی در شاخصهای عمومی، اختصاصی، اقتصاد مقاومتی و توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز امتیاز بالاتری نسبت به دستگاه‌های دیگر کسب کردند و در جشنواره شهید رجایی از مدیران آنها و چهار نفر از کارمندان برتر آن دستگاه که به اذعان مدیر در کسب رتبه برتر موثر بودند تجلیل به عمل آمد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: برای جشنواره شهید رجایی سال ۱۳۹۹، ارزیابی عملکرد سال گذشته ۵۹ دستگاه اجرایی خراسان رضوی از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شده و نتایج آن آماده است.

جمشیدی افزود: هفته آینده این نتایج به کارگروه توسعه مدیریت استان اعلام و نظرات تکمیلی اعضای کارگروه گرفته و پس از جمع بندی کلی، نتایج اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط بهداشتی خاص امکان برگزاری جشنواره شهید رجایی به صورت حضوری امکان پذیر نیست و شاید این مهم در قالب جلسه کارگروه توسعه مدیریت به صورت محدود با مدیران منتخب و اعضای اصلی کارگروه برگزار شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.