مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ گونه اعزامی در قالب کاروان های زیارتی به کربلای معلی و نجف اشرف از استان انجام نمی شود و مردم مراقب افراد سودجو در این زمینه باشند.

مردم مراقب افراد سودجو برای اعزام سفرهای زیارتی باشند/آماده برگزاری مراسم اربعین با هر کیفیتی هستیم

جواد شاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه اعزام زمینی و هوایی در قالب کاروان های زیارتی به کربلای معلی و نجف اشرف از خراسان رضوی انجام نمی شود.

وی بابیان اینکه سفرهای هوایی از استان به کشور عراق صرفابرای تجار و مسافران است و هیچ گونه کاروان زیارتی در این پرواز های هوایی وجود ندارد ،  تصریح کرد: مردم مراقب افراد سودجو باشند،  زیرا در حال حاضر هرگونه ثبت نام و اعزام در کاروان های زیارتی  برای سفر به کربلای معلی، نجف اشرف و همچنین سوریه در استان غیر قانونی است و هیچ گونه زائری در شرایط فعلی به کشورهای زیارتی اعزام نمی شود و مجوزی برای این اقدام صادر نشده است و کشورهای میزبان نیز اجازه هیچ گونه حضور کاروان های  زیارتی را نمی دهند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی افزود: طبق گفته معاون وزیرکشور ، در حال حاضر هیچ گونه برنامه ای برای برگزاری مراسم پیاده روی اربعین وجود ندارد .

وی ادامه داد: کشور عراق اعلام کرده است که برای حضور در این مراسم هیچ گونه ویزایی صادر نخواهد کرد و اجازه  حضور هرگونه تبعه خارجی را در این کشور برای مراسم اربعین نمی دهد.

شاد در پاسخ به این سوال که اگر به یکباره مجوز برگزاری مراسم اربعین صادر شود، وضعیت استان به منظور ایجاد تسهیلات برای حضور زائران در این مراسم چگونه است، تصریح کرد: ما برای اجرای هرگونه برنامه ای و با هر سطحی ، از آمادگی کامل برخوردار هستیم  و هرگونه تصمیمی که به صورت کلان به منظور برگزاری مراسم اربعین در  سطح کشور گرفته شود را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.