اولسی یازچی گفت: مجاهدین خلق(منافقین) با دعوت مردم آلبانی به این کشور نیامده‌اند بلکه در سال ۲۰۱۶ توسط اوباما به آلبانی تحمیل شدند.

یک روزنامه‌نگار آلبانیایی: مجاهدین خلق مانند یک ارتش اشغالگر در کشور ما عمل می‌کنند

قدس آنلاین: اولسی یازچی، کارشناس تاریخ و روزنامه‌نگار آلبانیایی، تأکید دارد که گروهک منافقین (مجاهدین خلق) با دعوت مردم آلبانی به این کشور نیامده اند، بلکه در سال ۲۰۱۶ توسط دولت اوباما به آلبانی تحمیل شدند.

یازچی در مصاحبه با روزنامه تهران تایمز گفته است: «وقتی دولت اوباما در سال ۲۰۱۶ از رژیم ادی راما خواست تا ۳۰۰۰ جنگجوی خارجی را در آلبانی میزبانی کند، مجاهدین خلق به آلبانی تحمیل شد.»

یازچی همچنین می افزاید: «در حالی که اکثریت آلبانیایی ها مسلمان هستند اما توسط رژیم فعلی آلبانی که مورد حمایت آمریکا است در کشور خودشان به حاشیه رانده شده و تهدید انگاشته می شوند.»

متن گفت و گوی تهران تایمز با اولسی یازچی به شرح زیر است:

لطفاً به ما بگویید مردم آلبانی درباره گروه تروریستی مجاهدین خلق چه می دانند؟

آلبانیایی ها می دانند که سازمان مجاهدین خلق یک سازمان تروریستی است که تا سال ۲۰۱۲ در لیست گروه های تروریستی ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار داشت. آلبانیایی ها به دلیل میزبانی دولت شان از مجاهدین خلق بسیار نگران هستند. بسیاری از آنها در گذشته اعتراض کرده و خواستار اخراج آنها شده اند، اما دولت آلبانی با ارعاب شهروندان تلاش کرده تا جلوی اعتراضات را گرفته و اجازه طرح پرسش ندهد. از طرف دیگر، مجاهدین خلق و طرفداران آن سعی می کنند گروه تروریستی خود را «یک گروه دموکراتیک» مخالف نظام در ایران به تصویر بکشند. مجاهدین خلق هزینه های زیادی را صرف نشر اطلاعات غلط در میان آلبانیایی ها و تصویر سازی شیطانی از ایران در آلبانی می کنند. در ماه های گذشته، مجاهدین خلق رادیکالیزه کردن برخی از آلبانیایی ها را برای پیوستن به فعالیت های تروریستی علیه ایران شروع کرده است، با همان روشی که داعش و جبهه النصره قبلاً این کار را می کردند.

چرا آلبانی استقرار گروه تروریستی مجاهدین خلق را در خاک خودش پذیرفت؟

آلبانی کشور مستقلی نیست. پس از آنکه آمریکایی ها در سال ۱۹۹۸ کودتا کردند و حزب سوسیالیست را به قدرت رساندند، آلبانی استقلال و آزادی های دموکراتیک خود را که پس از فروپاشی کمونیسم از آن برخوردار بودیم، از دست داد. از سال ۱۹۹۸ انتخابات به سرقت رفته است و سفارت ایالات متحده این سرقت را تایید کرده و دموکراتیک می داند. با اینکه اکثریت آلبانیایی ها مسلمان هستند، وزیران آلبانی، نخست وزیر، شهردار تیرانا و رئیس جمهور آن به انجیلی های کاتولیک و صهیونیست ها گرویده اند. مسلمانان توسط رژیم فعلی مورد حمایت آمریکا به حاشیه رانده و به عنوان تهدید تلقی می شوند و ادی راما، نخست وزیر آلبانی، از بدو رسیدن به قدرت، ده ها مسلمان را به دلیل اعتقادات سیاسی خود زندانی کرده است.

حزب سوسیالیست آلبانی آخرین انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۷ و انتخابات شهرداری های سال ۲۰۱۹ را به سرقت برده است. مخالفان از پارلمان دست شسته و انتخابات شهرداری ها نیز به همین شکل است. دولت آمریکا و سفیر آن در تیرانا، که مانند یک رهبر عالی رفتار می کند، با آلبانی رفتار بدتری نسبت به سیاست هایشان در زمان مصدق با ایران دارد. نخست وزیر آلبانی، ادی راما، مانند آناستازیا سوموزا از نیکاراگوئه است. آمریکایی ها می دانند که او یک خودکامه اسلام هراس و یک دزد است، اما با او مانند رفتار فرانکلین روزولت با سوموزا برخورد می کنند.

از آنجا که دولت ادی راما انتخابات را به سرقت برده، اقتصاد کشور را نابود کرده و بیشتر وزرای وی فاسد هستند و برخی از آنها با اتهام قاچاق مواد مخدر روبرو هستند، لذا هر کاری که آمریکایی ها از آنها بخواهند انجام می دهند چون مدیون آمریکا هستند.

اگر آنها از دستورات سفیر ایالات متحده اطاعت نکنند، با زندان و آزار و اذیت روبرو خواهند شد. اگر کسی داده های ویکی لیکس در مورد آلبانی را بخواند یا درباره تاریخ دادستان کل آدریاتیک که جرأت افشای سلطه رسانه ای ایالات متحده در مورد نهاد خود را داشت، به واقعیت پی می برد.

واقعیت این است که مجاهدین خلق مورد استقبال مردم آلبانی قرار نگرفتند، بلکه در سال ۲۰۱۶ هنگامی که دولت اوباما از رژیم ادی راما خواست تا ۳۰۰۰ جنگنجوی خارجی را میزبانی کند، به آلبانی تحمیل شدند. دولت ما این تصمیم را بدون اجازه و پرسش از آلبانیایی ها یا انجام هرگونه همه پرسی در مورد این اقدام خطرناک اتخاذ کرد.

البته مردم آلبانی اعتراض کرده و خواستار عدم استقرار مجاهدین خلق در این کشور شده اند. با این حال، آمریکایی ها و رژیم مورد حمایت آنها به مردم ما اجازه انجام همه پرسی و ابراز اراده وخواست دموکراتیک خود در مورد مجاهدین خلق را ندادند.

امروز، مجاهدین خلق مانند یک ارتش اشغالگر در کشور ما عمل می کنند. آنها سیاست خارجی آلبانی در قبال ایران را در دست خود گرفته و برای اخراج دیپلمات های ایرانی به کشور فشار می آورند.

این گروه تروریستی در میان مردم اخبار جعلی را پخش می کند؛ گویی که این دولت ایران بوده که بمب گذاری های تروریستی را انجام داده، پناهجویان ایرانی را مورد تبعیض قرار داده، دستگیر و یا زندانی می کند. آنها به سیاستمداران ما دستور می دهند که اخبار جعلی علیه ایران را بخوانند و مانع بازرسی مقامات آلبانیایی از جنایات و اقدامات غیرقانونی مریم رجوی و باندش در داخل اردوگاه شبه نظامی مانزا می شوند.

درباره کشورها یا موسساتی که بودجه فرقه رجوی را تأمین می کنند، چه می دانید؟

حامیان اصلی مجاهدین خلق در آلبانی آمریکایی ها، اماراتی ها، سعودی ها و اسرائیلی ها هستند. هنگامی که جنگجویان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۶ به آلبانی منتقل شدند، آمریکایی ها، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و دولت ما مردم آلبانی را فریب دادند و به آنها گفتند که مجاهدین خلق به دلایل بشردوستانه به آلبانی می آید، مانند بسیاری از سوری ها، فلسطینی ها، افغانی ها و غیره. با این حال، پس از انتقال مجاهدین خلق و بی اثر سازی اعتراضات آلبانیایی ها به حضور اینها، دیدیم بسیاری از سناتورها و سیاستمداران آمریکایی مانند جان مک کین، جان بولتون و رودی جولیانی به تیرانا آمدند و از دولت آلبانی خواستند که به مجاهدین خلق اختیارات ضد قانون اساسی و غیرقانونی برای مبارزه با دولت ایران را بدهد.

از سال ۲۰۱۷، آمریکایی ها، سعودی ها، اسرائیلی ها و اماراتی ها از مجاهدین خلق، سرویس های امنیتی آلبانیایی، رسانه ها و بسیاری از سازمان های غیردولتی حمایت مالی کرده اند تا این گروه تروریستی را به عنوان «اپوزیسیون دموکراسی خواه» به تصویر بکشند.

همان تاکتیک هایی که در سوریه برای تبلیغ جبهه النصره یا داعش یا ارتش آزاد سوریه به کار گرفته شد، در آلبانی برای تصویرسازی از این جنگجویان تروریست به عنوان «دموکرات های آزادیخواه» به کار رفته است. اگرچه تا سال ۲۰۱۷، پلیس ضد ترور آلبانی، مجاهدین خلق را به عنوان یک سازمان تروریستی خطرناک با قدرت و امکان ارتکاب اقدامات تروریستی و قتل می شناخت، پس از سال ۲۰۱۸، سازمان های امنیتی ما مجبور شده اند با مجاهدین خلق و فعالیت های غیرقانونی آن کنار بیایند.

چرا وزارت امور خارجه ایالات متحده رسماً مجاهدین خلق را از لیست سازمانهای تروریستی خود خارج کرد در حالی که در ترور بسیاری از ایرانی ها نقش داشته است؟

آمریکایی ها سابقه طولانی در حمایت از سازمان های تروریستی در راستای منافع امپریالیستی خود دارند. آنها در گذشته از القاعده، داعش، جبهه النصره، ارتش آزاد سوریه و بسیاری دیگر از سازمان های تروریستی حمایت کردند. پس از نابودی سوریه، لیبی، عراق، سومالی، یمن و …، جنگ بعدی آمریکایی ها و اسرائیل علیه ترکیه و ایران است که آخرین ستون های مقاومت در برابر امپریالیسم انجیلی-صهیونیستی در خاورمیانه هستند. آمریکایی ها از مجاهدین خلق پشتیبانی می کنند مانند حمایت شان از جنبش گولنیست علیه ترکیه. این سازمان ها بهترین ابزار تروریستی هستند که برای بی ثبات کردن ترکیه و ایران در اختیار دارند. آنها مانند اسامه بن لادن همان «تروریست خوب» غرب هنگام حمله شوروی به افغانستان هستند.

فرقه رجوی از چه روشی برای انتشار اخبار جعلی استفاده می کند؟

باند رجوی از بسیاری جهات از اخبار جعلی استفاده می کند. آنها استاد دروغ و فریب هستند. از اینترنت، توییتر، وب سایت های جعلی، خریدن انتشاراتی ها و رشوه دادن استفاده می کنند. هنگامی که من برای ارائه شهادت خود در مورد مجاهدین خلق به پارلمان اروپا رفتم، بسیاری از نمایندگان اروپا به ما نشان دادند که چگونه یک کشور به آنها اجازه دسترسی به داخل نهادهای اتحادیه اروپا را داده، تا آنها روزانه علیه ایران دروغ بگویند و نمایندگان اروپا را فریب دهند.

در آلبانی برای تبلیغ اخبار ضد ایران پول زیادی صرف می کنند. آنها به روزنامه نگاران پول می دهند، صاحبان رسانه را مجبور می کنند که اخبار جعلی خود را در مورد ایران منتشر کنند و به بسیاری از سازمانهای جامعه مدنی برای تبلیغ داستانهای جعلی خود پول می دهند.
مجاهدین خلق به سیاستمداران ارشد آلبانیایی مانند ایلیر متا، رئیس جمهور، ادی راما، نخست وزیر، لولزیم باشا، رهبر مخالفان که پرونده های فسادشان در دادگاه در جریان است و با ترس از زندان زندگی می کنند، نزدیک شده و وعده داده اند تا در صورت بازدید از اردوگاه مجاهدین خلق و خواندن اعلامیه های شان، از وزارت امور خارجه ایالات متحده از آنها حمایت کنند. آنها نیز از سیاه نمایی استفاده می کنند. برخی از دارندگان تلویزیون و روزنامه نگاران که اخبار مربوط به جنایات مجاهدین خلق در آلبانی را منتشر کرده اند، با یک تماس فرماندهان باجگیر مجاهدین خلق اخبار خود را حذف می کنند، یا در غیر این صورت، مجاهدین خلق تهدید می کند که با آمریکا طرف هستند.

مجاهدین خلق در سالهای گذشته تعدادی اخبار جعلی تولید کرده است که توسط من و دوستم جرجی تاناسی افشا شد. آنها در سال ۲۰۱۸ ادعا کردند که ایران یک حمله تروریستی در آلبانی را برنامه ریزی کرده است، واقعیتی که ما جعلی بودن آن را برای رسانه ها ثابت کرده ایم. با این حال، مقالات جعلی آنها بعداً توسط رسانه های خبری بزرگ آمریکا مانند فاکس نیوز یا واشنگتن تایمز گرفته شده و به عنوان واقعی به خورد جهان داده شد.

آنها با اعضای رسمی خود چگونه برخورد می کنند؟ گزارش های زیادی وجود دارد که نشان می دهد فشار زیادی برای عدم سرپیچی و مخالفت وجود دارد.

مجاهدین خلق یک ببر کاغذی است. اکثر سربازان مجاهدین خلق که در داخل اردوگاه مانزا زندگی می کنند از مریم رجوی متنفر هستند و دوست دارند از این مکان فرار کنند. با این حال، سازمان مجاهدین خلق با پشتیبانی دولت آلبانی به آنها اجازه مخالفت و یا ترک اعمال تروریستی را نمی دهد.

اگر یک سرباز مجاهدین خلق بتواند از اردوگاه شبه نظامی مانزا که مانند زندان توسط پلیس امنیتی آلبانیایی و نگهبانان سازمان مجاهدین خلق محافظت می شود، فرار کند، زندگی بسیار سختی در انتظار خواهد بود. پلیس ضد ترور آلبانی از آنها باج خواهی خواهد کرد و فشار می آورد که به کمپ مریم رجوی برگردند. دولت به آنها اجازه کار نمی دهد. همزمان، مجاهدین خلق آنها را به جاسوسی برای ایران متهم کرده و از دولت می خواهد تا این افراد را به زندان بیندازد. سربازان مجاهدین خلق هیچ برگه سفر یا پولی برای ورود قاچاقی به دیگر کشورهای اروپایی ندارند. در نتیجه، اگر تصمیم بگیرند جنگ را کنار بگذارند و در صلح زندگی کنند، آنها با گرسنگی و مرگ تدریجی روبرو خواهند شد. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، که وظیفه محافظت از این پناهندگان را دارد، از اقدامات آمریکایی ها نگران است. مجاهدین خلق در آلبانی دارای اختیارات برون مرزی هستند. اگر فرماندهان مجاهدین خلق معترضین را شکنجه، زندانی یا حتی بکشند، پلیس آلبانی هیچ قدرتی ندارد و از ورود به اردوگاه و اجرای قانون ابا دارد.

یکی از مصادیق فاجعه فراریان، داستان احسان بیدی است. وی توسط مریم رجوی به دلیل مخالفت با جنایات وی به عنوان عامل ایران معرفی شد. مجاهدین خلق به بسیاری از رسانه ها پول داد تا او را به عنوان یک عامل ایران و تهدید معرفی کنند. آنها مقامات آلبانیایی را تحت فشار قرار دادند تا در سال ۲۰۱۹ پناهندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در سازمان ملل متحد را برداشته و به دستور مریم رجوی وی را به مدت یک سال زندانی کنند. پس از گذراندن یک سال در زندان، به دستور یا رشوه توسط مجاهدین خلق، پلیس آلبانی وی را به طور غیرقانونی در مرز یونان رها کرد، جایی که ممکن بود کشته شود. البته ما و گروهی از روزنامه نگاران و نمایندگان مجلس آلبانیا، در تیرانا به اخراج غیرقانونی وی اعتراض کردیم.

مریم رجوی خیلی مایل است که فراری های کمپ را در آلبانی حذف فیزیکی کند، با این حال، او فعلاً این کار را انجام نمی دهد؛ زیرا از واکنش آلبانیایی ها و اروپایی می ترسد، و نمی خواهد افکار عمومی اروپا در مورد ماهیت هیولایی فرقه رجوی هشیار شوند.

در حال حاضر، مریم رجوی به دولت آلبانی رشوه می دهد تا مخالفان خود را در آلبانی با فقیر سازی، زندان و ترور شخصیت از بین ببرد. رجوی مجبور است با پناهجویانی که از اردوگاه مجاهدین خلق فرار کرده اند و جنگ و تروریسم را نکوهش می کنند مقابله کند، زیرا فرار این افراد آینده مجاهدین خلق را تهدید می کند. اگر آلبانی بتواند اقتدار خود را بر اردوگاه مجاهدین خلق بازگرداند، بسیاری از پناهجویان فرار خواهند کرد و جنایاتی که در داخل این فرقه مرگ اتفاق می افتد، محکوم خواهد شد.

نظر شما در مورد استاندارد دوگانه کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی، که گروه های مقاومت در غرب آسیا را «تروریست» می نامند، در حالی که از جنایات مرتکب شده توسط اسرائیل و مجاهدین خلق حمایت می کنند، چیست؟

چند روز پیش جواد ظریف وزیر امور خارجه شما در حساب کاربری خود در توییتر پاسخ داد. آقای ظریف گفت: «به لطف مایک پمپئو، ما اکنون معیارهای امریکا را برای حذف یا در فهرست ترور قراردادن وزارت امور خارجه را می دانیم: این معیار روابط با اسرائیل است.»

امروز، غرب تبدیل به گروگان اسرائیل و روایت متعصبانه انجیلی آمریکایی آن به عنوان «قوم برگزیده خدا» شده است. صهیونیسم انجیلی باعث شده تا غرب به قرون وسطی بازگردد. دولت ایالات متحده تفکر قرون وسطایی دارد. به همین دلیل است که آنها از رژیم های قرون وسطایی مانند اسرائیل یا فرقه های مرگ روانی مانند مجاهدین خلق حمایت می کنند.

به عنوان یک آلبانیایی، درباره حضور مجاهدین خلق در آلبانی به مردم ایران چه دارید بگویید؟

من می خواهم به مردم آزادیخواه ایران بگویم که ما مردم آلبانی ایران را دوست داریم. ایران کشوری بسیار مهم در جهان اسلام است که از فلسطین حمایت می کند.

ما فرهنگ و تاریخ یکسانی با ایران داریم. ما کشوری با اکثریت مسلمان هستیم که عناصر بسیاری از سنت ها و فرهنگ ایرانی را به ارث برده ایم. فرهنگ ایرانی در روشنگری مسلمانان امپراتوری عثمانی و بالکان بسیار موثر بوده است. من می خواهم از مردم شگفت انگیز ایران عذرخواهی کنم که کشور من به پایگاه فرقه تروریستی ضد ایرانی تبدیل شده است. ایران هیچ آسیبی به آلبانی نرسانده است تا با تهدید مجاهدین خلق از سوی ما روبرو شود. امیدوارم ایرانی ها درک کنند که ما مجاهدین خلق را دوست نداریم. سازمان مجاهدین خلق امنیت ملی آلبانی را تهدید کرده و توسط آمریکایی ها به آلبانی تحمیل شده است. مجاهدین خلق در کشور ما اختیارات فرا ملی دارند و با آلبانی به عنوان سرزمینی اشغالی رفتار می کند.

از زمان آمدن مجاهدین خلق، امنیت، حاکمیت و دموکراسی آلبانی به خطر افتاده است. بسیاری از همسایگان اروپایی به دلیل حضور مجاهدین خلق با ترس و احتیاط به آلبانی نگاه می کنند. مجاهدین خلق با باج گیری بسیاری از روزنامه نگاران، رسانه ها و سیاستمداران آلبانی را به حمایت از فعالیت های غیرقانونی مجبور کرده است. ایران و متحدان و شرکای اروپایی ما باید برای نجات آلبانی و اروپا از تهدید تروریسم و سازمان های افراطی با هم همکاری کنند. مجاهدین خلق باید منحل و ریشه کن شده و مجبور به پذیرش صلح، دموکراسی و قوانین بین المللی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.